تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۳۱
۰
کد مطلب : ۶۵۰۱

«از فدك تا عاشورا» را نقاشان معاصر روايت می‌كنند

«از فدك تا عاشورا» را نقاشان معاصر روايت می‌كنند
به گزارش خیمه، همزمان با آغاز ايام فاطميه و تكريم و تعزيت سرور زنان دو عالم و دخت رسول خاتم، حضرت فاطمه زهرا(س)، فرهنگستان هنر نمايشگاهی شامل 40 اثر از نقاشان معاصر ايرانی را كه روايتی است از زندگی بزرگ مدافع مكتب وحی و رسالت و نيز مظلوميت و مصائب فرزندان پاكش، در رنگ و قلم نقاشان به تمامی شيفتگان پيوند هنر و معنويت عرضه خواهد كرد.

آثار اين نمايشگاه متعلق به هنرمندانی چون ميرحسين موسوی، محمد احصايی، حبيب اله صادقی، كاظم چليپا، محمد علی بنی اسدی، زهرا رهنورد، مصطفی گودرزی، نصراله افجه ای، حسين شناور، حبيب اله آيت اللهی، محمود ماهرالنقش، مرتضی افشاری و ... بوده و در تكنيكهای متنوعی اجرا شده‌است.

در اين آثار روايتی از مصائب و مظلوميت كوثر پاك پيامبر و حسنين عليهماالسلام و سيری از تاريخ اهل بيت عصمت از ماجرای فدك تا حادثه عظيم عاشورا را به زبان رنگ و تصوير و با قلم شور و عاطفه مذهبی و باور قلبی نقاشان ترسيم می‌سازد.

«فدك تا عاشورا» در ادامه نمايشگاه‌هايی است كه تاكنون فرهنگستان هنر، با مشاركت نقاشان بر اساس مضامين مذهبی – ولايی و اعتقادی به انگيزه ثبت و ماندگار كردن باورداشتها و احساسات هنرمندانه نقاشان كشورمان در پيوند با بزرگترين آئينهای دينی و اسطوره‌های معنوی در اين سرزمين برگزار كرده‌است.

اين نمايشگاه روز شنبه 19 ارديبهشت ماه ساعت 16، در موزه هنرهای معاصر فلسطين گشايش خواهد يافت.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما