تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۴۴
۰
کد مطلب : ۶۷۴۵
سید حسن نصرالله:

آیت‌الله بهجت نخستین مرجعی بود که نوید پیروزی را به ما داده بود

آیت‌الله بهجت نخستین مرجعی بود که نوید پیروزی را به ما داده بود
دبیرکل حزب‌الله لبنان پیش از سخنرانی‌اش درباره جنگ با اسرائیل،‌ در سخنانی کوتاه درگذشت آیت‌الله بهجت یکی از مراجع شیعه را این‌چنین تسلیت گفت: «در ابتدا و قبل از اینکه وارد مباحث اصلی صحبت خود شوم، به تمامی مسلمانان، مراجع عظام به خصوص آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، حوزه‌های علمیه، شاگردان و خانواده ایشان، رحلت ملکوتی آیت‌الله العظمی محمدتقی بهجت را تسلیت می‌گویم. ما نیز در حزب‌الله از فقدان این مرجع عالیقدر که حامی روحی و معنوی حزب‌الله بوده ناراحت هستیم. ایشان از جمله اولین مراجعی بودند که در جریان جنگ تابستان ۲۰۰۶ نوید پیروزی را به ما دادند.»

نصرالله که از تلویزیون المنار ارگان رسمی حزب‌الله صحبت می‌کرد، درباره سالگرد اشغال فلسطین نیز افزود: «سال روز اشغال فلسطین به عنوان سالگرد فاجعه‌ای که برای امت اسلام اتفاق افتاد، است. در طول سال‌های گذشته از طریق رسانه‌ها و سخنرانی‌های مختلف گفتم که ملت اسلام به خصوص ملت‌های منطقه گرفتار این مصیبت بزرگ هستند.»

وی افزود: «در سالگرد اشغال فلسطین فکر می‌کنم حقایقی هست که باید در مورد آنها سخن بگویم. هنگامی که این سال‌روز را به یاد می‌آوریم باید حقیقت تشکیل این کیان اشغالگر را یادآور شویم؛ اسراییل کیانی متجاوز است که به تعدی به مردم عادت کرده و هنوز هم بر اساس اشغالگری و هجرت دادن اجباری مردم به حیات خود ادامه می‌دهد و به همین دلیل غیرقانونی است.»
مرجع : پرس‌تی‌وی دفتر بیروت
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما