تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۰۳
۰
کد مطلب : ۶۷۶۳

فرودگاه و راه‌آهن کربلا را دو شرکت فرانسوي و ايتاليايي طراحي مي‌کنند

فرودگاه و راه‌آهن کربلا را دو شرکت فرانسوي و ايتاليايي طراحي مي‌کنند
کارشناسان شرکت فرانسوي «adbi» به تازگي از استان کربلا بازديد کرده و در خصوص یافتن مکان مناسب براي احداث فرودگاه بررسي‌هايي انجام داده و در اين خصوص با وزارت حمل و نقل عراق نيز مذاکراتي انجام داده است.

 وزير حمل و نقل عراق روز چهارشنبه به خبرنگاران در بغداد گفته است که با توجه به ويژگي هاي ديني و مذهبي شهر کربلا، معيارها و خصوصيات اسلامي در طراحي بناي فرودگاه بين المللي کربلا مد نظر قرار مي‌گيرد.

به گفته عامر عبدالجبار اين فرودگاه با ظرفيت اوليه پنج تا شش ميليون زائر در سال و با قابليت توسعه آن به ۳۰ميليون زائر احداث مي‌شود.

اتمام اين طرح سه تا پنج سال به طول مي‌انجامد و با اجراي اين طرح بيش از شش‌هزار فرصت شغلي در کربلا ايجاد مي‌شود.

وزير حمل و نقل عراق نقش شرکت فرانسوي را تنها در طراحي نقشه فرودگاه و نظارت بر اجراي طرح ذکر کرد و افزود: «اجراي طرح فرودگاه کربلا در معرض سرمايه‌گذاري گذاشته مي شود و تاکنون ۱۰ سرمايه‌گذار براي اجراي طرح پيشقدم شده‌اند.»

عبدالجبار همچنين از اتمام مطالعات و طراحي خط آهن کربلا - مسيب – نجف خبر داد و گفت: «يک شرکت ايتاليايي اقدام به طراحي اين پروژه کرده است.»

وی تاکید کرد که  وزارت حمل و نقل اکنون آماده شروع به کار براي اين طرح است و جز مساله تملک اراضي که در مسير اجراي طرح قرار دارند، مشکل ديگري وجود ندارد.

وزیر حمل و نقل عراق ادامه داده است که از شوراي استان کربلا خواسته ايم تا ما را در حل اين مشکل ياري کند و آنها نيز وعده مثبت داده اند.

عبدالجبار گفت: «در صورت حل اين مشکل، به احتمال قوي امسال اجراي طرح آغاز مي شود.»

هرساله در موسوم عاشورا و اربعين حسيني با توجه به حضور ميليوني زائران در کربلا، حمل و نقل زائران با مشکل روبه‌رو مي شود و بر همين اساس موضوع احداث خط آهن در کربلا مطرح شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما