تاریخ انتشار
شنبه ۹ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۲۳:۰۷
۰
کد مطلب : ۶۹۲۳

ادامه تظاهرات مسلمانان یونان علیه اهانت به قرآن

ادامه تظاهرات مسلمانان یونان علیه اهانت به قرآن
هزاران تن از مسلمانان یونان بعداز ظهر جمعه و پس از برگزاری نمازجمعه به خیابان‌ها ریختند و نسبت به آنچه اهانت یک پلیس به قرآن کریم و عذرخواهی نکردن او می‌نامیدند، تظاهرات کردند.

این گروه که در میان آن‌ها تعداد زیادی از مهاجران افغانی و پاکستانی به همراه گروه‌های چپ‌گرای حامی حقوق اقلیت‌ها حضور داشتند، در میدان آمون شهر آتن جمع شدند و علیه سیاست‌های حکومت در تضییع حقوق اقلیت‌ها و مسلمانان اعتراض کردند.

مسلمانان شرکت‌کننده در این تجمع خواستار حضور پلیس اهانت کننده به قرآن در محل حادثه بودند تا رسما از مسلمانان عذرخواهی کند.

سری تظاهرات اخیر در یونان سبب شد تا دولت این کشور به فکر تصویب قانون جدیدی برای مهاجرت بیافتد. پیش‌تر نیز دولت آتن اجازه ساخت مسجد و قبرستان ویژه مسلمانان را نداده بود؛‌ هرچند که بارها در این باره به مسلمانان قول همکاری داده بود. حتی قطعه زمینی که کلیسای ارتدوکس یونان تبرعا و به رایگان در اختیار مسلمانان گذاشته بود تا قبرستان آنها شود، دولت با آن مخالفت کرد.

 تظاهرات پس از یک ساعت‌ونیم به مقابل پارلمان کشیده شد و سبب شد تا پلیس و نیروهای امنیتی یونان با استفاده از گاز اشک‌آور اقدام به پراکنده کردن تظاهرات کنندگان کنند.
مرجع : aljazeera.net
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما