تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۴۰
۰
کد مطلب : ۶۹۴۲
فرماندار مهران:

مهران ظرفيت اقامت روزانه 2 هزار زائر را دارد

مهران ظرفيت اقامت روزانه 2 هزار زائر را دارد
ولي‌الله حياتي بیان کرد که با توجه به ساماندهي ۳۸زائرسراي فعال اكنون روزانه تا ۲ هزار نفر از زائرين عتبات عاليات در زائرسراهاي شهر مهران با خدمات رفاهي كامل و تجهيزات لازم اقامت مي‌كنند.

وي هدف از اجرای اين طرح را تشكيل ستاد اسكان در اين شهرستان عنوان کرد که با تشكيل این ستاد برنامه‌اي منظم و دقيق تدوين شده است كه از همان ابتدا با ورود زائرين به داخل شهر در مكان‌هاي مورد نظر مستقر شده و بر اساس نوبت‌بندي كار بيتوته در مكان اقامت و ساعت خروج به سمت پايانه براي زائرين مشخص مي‌شود.

فرماندار مهران میزان تردد از این مرز را در دو ماهه سال جاري ۲۹۴هزار و ۲۷۴نفر بیان کرد که كه از اين تعداد ۱۵۱هزار و ۳۹۲نفر ورودي و ۱۴۲هزار و ۸۸۲نفر خروجي بوده‌اند.

حیاتی با بیان اینکه اين ميزان تردد در مقايسه با مدت مشابه سال قبل ۲۵درصد افزايش تردد در خروجي بين‌المللي مهران ثبت شده است،  از تردد كاروان‌هاي زيارتي در مرز بين‌المللي مهران بدون هيچ مشكلي و در امنيت و آرامش خبر داد.

وی امنيت حاكم بر مرز بين‌المللي مهران در جنوب استان ايلام را به واسطه تدابير انديشيده شده مسئولان ايراني دانست.

فرماندار مهران همچنين به اشتراك مذهب و فرهنگ مردم دو طرف مرز ايران اسلامي و عراق اشاره كرد که اين عوامل نيز در برقراري امنيت در اين خروجي بسيار موثر است.

خروجي بين‌المللي و تجاري مهران در ۹۰كيلومتري جنوب شهر ايلام قرار دارد، که این مرز پس از فروپاشي رژيم سابق عراق در سال ۸۲ دوباره بازگشايي شده و اكنون مورد استقبال زوار و تجار دو كشور ايران اسلامي و عراق قرار گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما