تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۹:۳۴
۰
کد مطلب : ۶۹۸۵
نظرسنجی CNN

تنها یک‌پنجم آمریکایی‌ها موافق ارتباط با دنیای اسلام هستند

تنها یک‌پنجم آمریکایی‌ها موافق ارتباط با دنیای اسلام هستند
ساعاتی قبل از سفر باراک اوباما به خاورمیانه، نتایج نظرسنجی CNN مشخص کرد که تنها یک‌پنجم آمریکایی‌ها نظر مثبت به کشورهای اسلامی دارند.

این نظرسنجی را که «مرکز افکار سنجی» و شبکه تلویزیونی CNN مشترکا انجام داده‌اند، مشخص شد که ۴۶درصد آمریکایی‌ها به کشورهای اسلامی تظر منفی دارند. در نظرسنجی سال ۲۰۰۲ این رقم ۴۱درصد بود که پس از ۷ سال ۵درصد بر آن افزوده شده است.

همچنین ۳۰درصد آمریکایی‌ها در این نظرسنجی نظر ممتنع داشته‌اند و درباره رابطه با کشورهای اسلامی نه موافق بوده‌اند و نه مخالف.

از سوی دیگر نیز ۸۰درصد آمریکایی‌ها گفته‌اند که نظر مسلمانان به مردم آمریکا منفی است؛ ۱۴درصد شرکت کنندگان نیز نظر مسلمانان به آمریکاییان را مثبت می‌دانند.

همچنین ۵۳درصد آمریکایی‌ها گفته‌اند که نظر مسلمانان نسبت به مردم آمریکا برایشان اهمیت دارد. ۴۷درصد هم گفته‌اند که هیچ اهمیتی برای نظر مسلمانان نسبت به مردم آمریکا قائل نیستند.

این نظرسنجی در خلال ۱۴تا ۱۷ ماه گذشته(می) میلادی انجام شد؛ ولی نتایج آن تنها ساعاتی پیش از سفر اوباما به ریاض برای دیدار با ملک عبدالله و سپس به قاهره برای دیدار با حسنی مبارک انتشار یافته است.

اوباما در سفرش به ترکیه از جنگ نداشتن ایالات متحده با جهان اسلام سخن گفته بود. مردم آمریکا نیز در این نظرسنجی با اوباما هم‌رأی بوده‌اند. ۶۲درصد گفته‌اند که آمریکایی‌ها با کشورهای اسلامی جنگی ندارند و در پی صلح هستند. اما ۳۶درصد بر جنگ با کشورهای اسلامی اصرار کرده‌اند. این نسبت با نسبت نظرسنجی سال ۲۰۰۲ تقریبا برابر است.

«بیل اشنایدر» تحلیل‌گر شبکه CNN گفت در حالی که با گذشت سال‌ها در نگرش آمریکایی‌ها به مسلمانان تغییر چندانی پیدا نشده، اما نگاه بسیاری از مسلمانان به آمریکا مثبت شده است.
مرجع : CNNarabic
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما