تاریخ انتشار
يکشنبه ۲ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۶:۲۴
۰
کد مطلب : ۶۹۹

انتشار ويژه‌نامه اينترنتی عيد غدير در ‌پايگاه اطلاع‌رسانی امام علی(ع)

به گزارش خیمه، پايگاه اطلاع‌رسانی امام علی(ع)، ويژه‌نامه عيد غدير را به سه زبان فارسی، انگليسی و عربی، به مناسبت عيد غدير منتشر كرده‌است.

روزهاى سرنوشت‏ساز ملى و عيدهاى شادى‏بخش و نشاط آفرين دينى در نظر گاه جامعه‏ها و تمدن‏هاى زنده و آگاه، هر كدام داراى شكوه و اهميت و ارزش ويژه‏اى است و مردم آگاه به تناسب نقش هر يك از اين روزهاى تاريخى در نجات و رستگارى و آزادى و رشد معنوى و اجتماعى آن جامعه و مردم، از ديرباز بر اساس راه و رسم مذهبى و ملى، مردمى و يا منطقه‏اى به اين روزها و عيدها بها مى‏دهند.

روز شكوه‌بار«غدير» و يا عيد غدير در نظر خدا و پيامبرش و نيز خاندان وحى و رسالت و توحيدگرايان و مسلمانان از ارزش و اهميت وصف‌ناپذيرى بهره‏ور بوده و همواره به آن سخت بها مى‏دهند و آن را برترين و پر شكوه‏ترين عيد مذهبى و دينى مى‏نگرند.

ويژه‌نامه اينترنتی غدير دارای مطالب متنوع و جامعی در اين زمينه است. اين ويژه‌نامه اينترنتی دارای بخش‌های مختلفی به شرح زير است:

بر كرانه غدير، خطبه غديريه، آيات غدير، حديث غدير، خلافت و امامت، غدير پژوهی، عيد غدير و اعمال آن، علامه امينی و الغدير، غدير در زلال ولايت، كتابخانه غدير، شعر غدير و نگارخانه

بخش «عيد غدير و اعمال آن» شامل مطالبی چون، عيد غدير برترين و پرشكوه‏ترين عيد اسلامى، عيد غديردر سيره اهل بيت(ع)، نماز عيد غدير، عيد غدير بزرگترين عيد اسلامى، فقه غدير و عيد غدير از ديدگاه ‏علامه جعفر مرتضى العاملى است.

خلاصه‏اى از واقعه غدير، غدير از نگاه چهارده خورشيد، فرهنگ نامهاى غدير، غدير در دعاها و زيارات و زمينه‏هاى تاريخى حادثه غدير از عناوين «بر كرانه غدير» است.

برنامه‏هاى قبل از خطابه، متن كامل خطبه پيامبر اكرم(ص) در غدير خم، مراسم بعد از خطبه: بيعت مردان و خطبه غديريه اميرمؤمنان(ع) در زمان حكومت نيز عناوين اصلی بخش «غدير،خطبه غديريه» است.

كاربران می‌توانند عناوينی چون تبيين نظام سياسى اسلام در غدير خم و غدير و فلسفه سياسى اسلام را در «غدير پژوهی» مشاهده كنند.

«خلافت و امامت» شامل عناوينی چون معانى و مراتب امامت، امامت و بيان دين بعد از پيامبر(ص)، بررسى كلامى مساله امامت، امامت در حديث غدير و امام شناسى از ديدگاه شيعه است.

«علامه امينی و الغدير» نيز دارای عناوينی چون، علامه امينى غواص غدير، ويژگى‏هاى الغدير، الغدير و فقه التاريخ است.

علاقه‌مندان می‌توانند شعر و ادبيات غدير، غدير در شعر و ادب فارسى و حماسه غدير در آئينه سرايندگان در بخش «شعر غدير» است.

بنابرگزارش ایکنا، گزيده‏اى از سخنان حضرت امام و مقام معظم رهبرى درباره غدير و حكومت حضرت على(ع) در انديشه امام خمينى (ره) از عناوين موجود در بخش «غدير در زلال ولايت» است
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما