تاریخ انتشار
جمعه ۲۵ آبان ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۴۲
۰
کد مطلب : ۷۲

فرهنگ عاشورا بر بالندگي شعر آييني افزوده است

فرهنگ عاشورا بر بالندگي شعر آييني افزوده است
به گزارش خبمه، محمدعلی مجاهدی شاعر نام آشناي كشور در حاشيه نشست ادبي كه با حضور بزرگان شعر در سالن نشست‌هاي نمايشگاه برگزار شد با تاكيد بر رشد كيفي اشعار آئيني گفت: بعد از انقلاب اسلامي حركت بسيار چشمگيري در عرصه بالندگي شعر آئيني مبتني بر قرائت ارزشي مكتبي و حماسي از فرهنگ عاشورا و غدير آغاز شده است. 

وی با اشاره به رسالت سنگين شاعران حوزه آئيني خاطرنشان كرد: كار كردن در عرصه شعر و ادب آئيني مشكل‌تر از ساير هنرهاست زيرا بايد به صورت محتوايي و غنايي فرهنگ اهل بيت(ع) را شناخت و معارف ديني را به تصوير كشيد. 

مجاهدی ادامه داد: شعر در عمق بخشيدن به مفاهيم اسلامي نقش تاثير گذاري دارد. 

وی آغاز هر كاري را دشوار عنوان كرد و افزود: شروع هر كاري به خصوص اگر مثل جشنواره كريمه اهل بيت(ع) ابعاد گوناگوني داشته باشد كار خطير و دشواري است.

اين شاعر شعر آیینی با ابراز رضايت از كيفيت آثار ارائه شده تصريح كرد: اين گونه جشنواره‌ها با موضوع اهل بيت(ع) برگزار مي‌شود بايد محلي براي انعكاس انواع هنرهاي اسلامي باشد.

مجاهدي از ارسال 600 شعر به دبيرخانه جشنواره خبر داد و گفت: بالغ بر 600 شعر با موضوع كريمه اهل بيت(ع) به جشنواره رسيده كه تاكنون سه مرحله داوري آن نيز انجام شده است.

بنابر گزارش ستاد اطلاع رساني نخستين جشنواره كريمه اهل بيت،‌ وي در پايان ابراز اميدواري كرد: با استمرار اين حركت روز به روز شاهد آفرينش آثاري به مراتب قوي‌تر باشيم.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما