تاریخ انتشار
سه شنبه ۲ تير ۱۳۸۸ ساعت ۰۹:۳۰
۰
کد مطلب : ۷۲۱۸

ربیعی: هز زائر برای عراق مانند یک بشکه نفت است

ربیعی: هز زائر برای عراق مانند یک بشکه نفت است
موفق الربیعی گفت که من از سفر ميليون‌ها زائر ايراني به عراق استقبال مي‌کنم؛ هر زائر از نظر من براي ما يک بشکه نفت است و اکنون حدود ۲۵۰۰ زائر وارد عراق و خارج از آن مي شود و هر زائر ۶۰دلار براي ويزا پرداخت مي کند.

مشاور امنيت ملي عراق از روابط دوستانه‌اش با ايران نیز گفته است که من اصالتاً ايراني نيستم و به زبان فارسي صحبت نمي کنم، من اصالتاً عرب هستم و از نظر سياسي نيز با ايراني‌ها توافق نظر ندارم و نمي توانم روابطم را با آنها روابطي دوستانه توصيف کنم؛ اما معتقدم که در عراق بايد معادله اي براي همزيستي با جمهوري اسلامي ايران بيابيم.

روابط ایران و عراق در سال‌های پس از سقوط صدام روند رو به رشدی داشته است. چندی پیش نیز معاون وزیر امور خارجه عراق از فعال بودن پنج کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در عراق خبر داده بود.

لبید عباوی بیان کرد که ایران پنج کنسولگری در شهرهای کربلا، بصره، نجف اشرف و دو کنسولگری در منطقه کردستان عراق دایر کرده است که به امور مربوط به زائران ایرانی می پردازند.

به گفته وی، عراق نیز بر اساس اصل تعامل به مثل و توافقنامه روابط کنسولی وین، چهار کنسولگری در چهار شهر ایران دایر کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما