تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۰۲
۰
کد مطلب : ۷۲۳۳

سازماندهی هيئت‌های مذهبی درجهت گسترش معارف قرآنی است

سازماندهی هيئت‌های مذهبی درجهت گسترش معارف قرآنی است
ميثم پاينده، هدايت و سازماندهی هيئت‌های مذهبی را از وظايف سازمان تبليغات اسلامی دانست و بررسی جايگاه و نقش هيئت‌های مذهبی را در تاريخ شيعی بيانگر وسعت و نورانيت تلاش و فعاليت فرزندان معنوی قرآن و اهل بيت عصمت و طهارت(ع) در حفظ شعائر اسلامی دانست.

وی از شناسایی ۸۶هيئت مذهبی در سطح شهرستان به صورت پراكنده و غيرمنسجم و دارای فعاليت‌های فرهنگی و مذهبی خبر داد.

مسئول تشكل‌های دينی اداره تبليغات اسلامی بهشهر، سازماندهی هيئت‌های مذهبی را به دلايل تأييد مقام معظم رهبری در خصوص هدايت، ‌نظارت و سازماندهی هيئت‌های مذهبی به عنوان وظيفه سازمان تبليغات اسلامی دانست.

پاينده بیان کرد که لزوم بهره‌ برداری متمركز و همسو از امكانات و ظرفيت بالقوه و بالفعل هيئت‌های مذهبی در راستای مقابله با شبيخون فرهنگی، ضرورت استفاده بهينه از موقعيت هيئت‌های مذهبی در جامعه برای اطلاع‌رسانی دقيق و صحيح و گسترش اسلام ناب محمدی (ص) بر اساس فرامين و رهنمودهای حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری، از جمله وظايف خطير ما در اداره تبليغات اسلامی است.

وی از سازمان‌دهی و شناسنامه دار كردن ۵۸ مداح بهشهری خبر داد و برگزاری گردهمايی های مختلف، توزيع تابلوهای تبليغاتی و تراكت در مناسبت‌ها، شركت در مراسمات، جلسات ماهانه، بيمه مداحان و... از جمله برنامه‌های اين تشكل عنوان کرد.

این مسئول فرهنگی تصریح کرد که در طول سال بيش از ۳۰ عنوان برنامه در مناسبت های خاص توسط اين تشكل انجام می شود كه تاثير مهمی در نهادينه‌كردن امور دينی در بين جوانان و نوجوانان جامعه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما