تاریخ انتشار
پنجشنبه ۴ تير ۱۳۸۸ ساعت ۱۸:۴۰
۰
کد مطلب : ۷۲۹۲

جلوگيري از تحريف مهمترين رسالت شوراي هئیت‌های مذهبي است

جلوگيري از تحريف مهمترين رسالت شوراي هئیت‌های مذهبي است
حجت‌الاسلام زين‌العابدين روحاني‌نيا در مراسم تجليل از اعضاي شوراي هیئت‌های مذهبي استان خراسان شمالی وظیفه این هیئت‌ها را زنده کردن محبت اهل بيت(ع) در دل‌ها و گسترش تفکر شيعي و جلوگيري از انحرافات عنوان کرد.

وي وظیفه هیئت‌های مذهبي را قبل از از هيئت گرداني، اجراي برنامه‌ها در جهت بصيرت در دين و مرزبان بودن دين مبين اسلام بیان کرد.

مديرکل تبليغات اسلامي خراسان شمالي با اشاره به اهميت و جايگاه شوراي هیئت‌های مذهبي بیان کرد که برگزاري مراسم و احياي مناسبت‌هاي ملي و مذهبي در طول سال وظيفه اين شورا نيست، بلکه شوراي هيئات مذهبي بايد در جهت ساماندهي و اصلاح،آموزش، تغذيه فکري و جلوگيري از بدعت‌ها و خرافه‌ها در هيئات مذهبي تلاش کند.

روحانی‌نیا فراهم نمودن بسترهاي توسعه دين و تبيين زيبائيهاي معارف اسلامي براي جوانان را، از ديگر رسالتهاي شوراي هيئات مذهبي عنوان کرد.

وي با بيان اينکه امروزه هزينه‌هاي دشمن در راستاي توسعه فرهنگ بيگانه و غربي و تحريف اعتقادات جوانان با هزينه‌هاي تسليحاتي آنان برابري مي‌کند، تصریح کرد که شوراهاي هیئت‌های مذهبي با انجام برنامه‌ريزي‌ها و آسيب‌شناسي نقش شایسته‌ای در جهت مقابله با اين توطئه‌ها دارند.

این مسئول فرهنگی وجود بسياري از چالش‌ها و مشکلات فرهنگي جامعه را از عدم بصيرت در دين عنوان کرد که آموزش نيروهاي آگاه در هيئات مذهبي در واحد تشکل‌هاي ديني و اين شورا را نابود کننده این مشکل خواند.

روحانی‌نیا به برگزاري دومين دوره انتخابات شوراهاي هیئت‌های مذهبي در ۱۹تيرماه اشاره کرد و از فعالیت  بيش از هزار هیئت مذهبي در خراسان شمالي خبر داد.

وی بیان کرد که از اين پس هيچ هيئت مذهبي در استان کدگذاري نخواهد شد، بلکه اصلاحات و بازنگري در هيئات مذهبي کدگذاري شده در دستور کار قرار خواهد گرفت.

در پايان اين مراسم از زحمات و تلاش‌هاي اعضاي شوراي هيئات مذهبي استان تجليل به عمل آمد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما