تاریخ انتشار
شنبه ۶ تير ۱۳۸۸ ساعت ۱۵:۲۷
۰
کد مطلب : ۷۳۱۱

متقاضيان رواديد عربستان انگشت نگاري مي شوند

متقاضيان رواديد عربستان انگشت نگاري مي شوند
شاهزاده خالد بن سعود بیان کرد که دولت عربستان در چارچوب تلاش‌هاي امنيتي خود، جلوگيري از هرگونه عمليات جعل ويزا و نيز مبارزه با گروه‌هاي تروريستي دست به چنين اقدامي زده است.

چندی پیش حسن شیران، مسئول ستاد عمره جده انجام انگشت‌نگاري براي كليه افرادي كه وارد كشور عربستان مي‌شوند را الزامي دانست.

وي تصريح كرد که به منظور تسهيل در امر صدور ويزا براي كساني كه متقاضي سفر به اين كشور هستند با همكاري برخي موسسات بين‌المللي، مراكزي درخارج از كشور در نظر گرفته شده كه با هماهنگي سفارتخانه‌هاي عربستان عمليات انگشت‌نگاري و چهره‌نگاري را ظرف پنج دقيقه انجام مي‌دهند.

به گفته معاون وزير امور خارجه عربستان اين مراكز از سال ۲۰۱۰ ميلادي فعاليت خود را در برخي از شهرهاي بزرگ جهان آغاز خواهندكرد و بكارگيري آن مانع اتلاف وقت مسافران و تاخيرهاي طولاني آنان در فرودگاههاي عربستان خواهد شد.

بحث انگشت‌نگاري از اتباع خارجي به ويژه زائران خانه خدا در فرودگاه‌هاي عربستان از جمله مشكلاتي است كه از ابتداي سال‌جاري ميلادي بسياري از زائران عمره‌گزار به ويژه اتباع ايراني آزرده خاطر كرده است.

در روزهای گذشته مشكل انگشت‌نگاري از زائران زن ايراني توسط مأموران مرد سعودي در فرودگاه جده به مسئله اصلی دستگاه دیپلماسی ایران در قبال عربستان تبدیل شده بود که دولت عربستان ار برخورد با مأموران خاطي خبر داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما