تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ تير ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۳۱
۰
کد مطلب : ۷۳۸۸
نود مبتلا به آنفلوآنزاي خوكي درعربستان

ابتلا زائران ايراني، هم‌چنان صفر

ابتلا زائران ايراني، هم‌چنان صفر
دكتر محمد‌تقي حلي‌ساز، رييس مركز پزشكي حج و زيارت هلال احمر ایران، گفت موارد گزارش شده در عربستان سعودي بومي اين كشور نيستند. او همچنین از برگزاری كارگاه‌هاي آموزشي از سوي دولت عربستان براي زائران بيت‌الله الحرام خبر داده است.

  وی با اشاره به اینکه کشورهای ايران و تركيه، بیشتری نزائران را در مراسم حج دارند، گفت: براساس اطلاعات غير رسمي هنوز مواردي از ابتلا در بين زائران تركيه‌ای هم گزارش نشده است.

منع سفر حج
براساس آخرين اعلام وزارت بهداشت عربستان به كودكان، سال‌خوردگان، زنان باردار مبتلايان به بيماري‌هاي ريوي و مزمن توصیه شده است به حج عمره مشرف نشوند كه البته اجباري در اين كار نيست. و از سوي دولت عربستان سعودي هم دستور خاصي در اين‌باره ابلاغ نشده است.

محمد‌تقی حلي‌ساز، به فرصت سه ماهه باقي مانده تا حج تمتع اشاره كرد و گفت: محققان و پژوهشگران دنيا مي‌كوشند تا واكسن و داروي موثر بر آنفلوآنزاي خوكي را تهيه كنند.

جلوگيري از ورود افراد تب‌دار به مراسم حج از سوی عربستان نیز به عقیده دکتر حلی‌ساز، اين اقدام چندان مبناي علمي ندارد و عربستان سعودي با برگزاري كارگاه‌هاي مشورتي، تمهيداتي را براي جلوگيري از ورود آنفلوآنزاي خوكي مي‌انديشد.
[اقدامات ویژه برای موارد مشكوك به آنفلوآنزای خوکی را اینجا بخوانید]
مرجع : ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما