تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ تير ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۳۳
۰
کد مطلب : ۷۴۸۱

انتقاد آیت‌الله مکارم شیرازی از سکوت در مقابل چین

انتقاد آیت‌الله مکارم شیرازی از سکوت در مقابل چین
در بيانيه آیت‌الله مکارم شیرازی آمده است:‌

«بسم الله الرحمن الرحيم

اخبار وحشتناكى كه از ايالت سين كيانگ چين درباره كشتار وسيع و سركوب مسلمانان اين منطقه منتشر شده است موجب تأسف شديد هر مسلمان و انسان آزاده‏اى است.

اين منطقه كه در غرب چين واقع شده و تقريباً يك ششم مساحت چين را تشكيل مى‏دهد، اكثريت قاطع اهالى آن مسلمانند تنها گروه كوچكى از نژاد هان از كمونيست‌ها در آنجا زندگى مى‏كنند.

اين منطقه صنعتى و حاصلخيز اخيراً محل شديدترين درگيري‌ها بين مسلمانان و گروه نژادپرست هان واقع شده است، گرچه دولت چين آن را يك نزاع قومى قلمداد مى‏كند ولى حمايت دولت از گروه مخالف و سركوب شديد مسلمانان و تعطيلى مساجد آنها همه حكايت از اين دارد كه توطئه‏اى بر ضد مسلمين منطقه در جريان است.

درست است كه دولت و ملت چين روابط دوستانه و نزديكى در امور اقتصادى و سياسى با ما و ساير كشورهاى اسلامى دارند ولى اين دليل بر آن نمى‏شود كه برادران و خواهران مسلمان ما را در آن منطقه به وضع فجيعى سركوب كنند و ما خاموش بنشينيم.

ما ضمن محكوم كردن شديد اين سركوب‏ها از همه مسلمانان و تمام آزادگان جهان دعوت مى‏كنيم كه اعتراض شديد خود را نسبت به اين حركت غير دوستانه اظهار دارند و يك صدا از دولت چين بخواهند كه به اين وضع خاتمه داده و مجرمان را مجازات كنند.

مردم از مسئولان دولت جمهورى اسلامى نيز انتظار دارند در اين مورد سكوت نكنند و موضع قوى مناسبى بگيرند و برادران و خواهران مسلمان خود را تنها نگذارند.»
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما