تاریخ انتشار
شنبه ۳ مرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۰۶
۰
کد مطلب : ۷۶۲۱

ده فیلم در راه جشنواره‌ «رضوی»

ده فیلم در راه جشنواره‌ «رضوی»
با اعلام فراخوان عمومی، ارجاع طرح‌های مرتبط به دبیرخانه جشنواره و بررسی آنها در شورای تخصصی معاونت فرهنگی مركز، تاكنون ده فیلم داستانی، مستند و انیمیشن به مرحله‌ تولید رسید.

این ده فیلم عبارتند از: «راه ولایت» (مهدی اسدی)، «مشهدك» (حسن نقاشی)، «۱۰ كیلومتری مشهد» (شهرام میراب‌اقدم)، «نقاره‌خانه و نقاره‌زنی» (علیرضا قاسم‌خان)، «ضامن آهو» (مهدی كوهیان)، «آستان» (سید‌مجید رحیمی)، «عكاسخانه» (مصطفی شیری)، «قصیده تائیه» (علی نجفی‌امامی)، «گل‌های تازه گلدان‌ها» (سیران علیزاده) و «نگاهی نو به طب اسلامی» (نادیه جعفری).

بخش فرهنگی و تولید این مركز طی جلساتی به بررسی سایر طرح‌ها و فیلمنامه‌های ارائه شده خواهد پرداخت تا پس از تصویب نهایی، نسبت به ادامه روند تولید فیلم‌های مرتبط با حضرت امام رضا(ع) و معارف رضوی اقدام نماید.

فعالیت این مجموعه از سال ۱۳۸۷ و متعاقب واگذاری مسئولیت برگزاری جشنواره فیلم رضوی و تولیدات مرتبط با آن به مركز گسترش سینمای مستند و تجربی آغاز شد.

پنجمین جشنواره فیلم «رضوی» به همت مركز گسترش سینمای مستند و تجربی و مشاركت معاونت امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه دائمی جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع)، طی روزهای ۳۱ مهر تا ۳ آبان‌ماه ۱۳۸۸ در شهر تهران برگزار خواهد شد.

همچنین جشنواره‌های «فیلمنامه نویسی رضوی»، «پویانمایی رضوی»، «نماهنگ رضوی» و «عكس رضوی» نیز با حمایت این مركز و به ترتیب در شهرهای قزوین (۳۰ مهر)، گرگان (۲ و ۳ آبان)، خرم‌آباد (۲ و۳ آبان) و یاسوج (۲۸ مهر تا ۷ آبان) برگزار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما