تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۵۲
۰
کد مطلب : ۷۹۵۸

آزادی یازده ایرانی در مدینه

آزادی یازده ایرانی در مدینه
به گزارش ايسنا، خبر آزادي اين عده به‌عنوان يك عمل اتفاق افتاده هفته پيش در رسانه‌هاي ايراني انتشار يافت، درحالي‌كه آن‌ها تا روز سه‌شنبه هم‌چنان در بازداشت بودند.

با آزاد شدن اين عده، هنوز ۲۴ ايراني ديگر به جرم حمل مواد مخدر در زندان مدينه‌ منوره بازداشت هستند. در طول عمره‌ي امسال، ۱۶۱ ايراني در مدينه‌ي منوره بازداشت شدند كه جرم ۱۵۸ نفر از آن‌ها همراه داشتن مواد مخدر بوده است.

گرچه بيش‌تر بازداشت‌شدگان ايراني در مدينه به جرم داشتن مواد مخدر افراد سال‌خورده هستند، اما اين موجب آن نشد كه با آن‌ها برخورد لازم صورت نگيرد.

آزادشدگان هر كدام مدتي را در زندان بودند و جريمه‌ مالي سنگيني را متقبل شدند.

حاملان ايراني مواد مخدر يا مشتقات آن كه در عربستان سعودي تاكنون بازداشت شده‌اند، قاچاقچي حرفه‌يي شناخته نشده‌اند. اين افراد معمولا معتادان يا بيماراني هستند كه براي مصرف شخصي، مواد مخدر يا داروهاي حاوي اين مواد را همراه داشته‌اند. با اين وصف، طبق قانون هم در ايران و هم در عربستان با آن‌ها برخورد مي‌شود.

معتادان به مواد مخدر در ميان زائران بيت‌الله الحرام چه در دوران عمره و چه در دوره‌ حج تمتع، عده‌ قابل توجهي نيستند؛ اما همين عده‌ بسيار كم به‌واسطه‌ي دردسرهاي بسياري كه براي زائران ديگر، مديران كاروان‌ها و مسؤولان نهادهاي ايراني فراهم مي‌كنند، علاوه بر آن‌كه حلاوت سفر را بر خود و ديگران تلخ مي‌كنند، توان فكري و فيزيكي بسياري را از مديران كاروان‌ها و مسؤولان نهادهاي ايراني كه ناچار به پي‌گيري وضعيت آن‌ها هستند، مي‌گيرند.

در عربستان علاوه بر قانون فوق‌العاده سخت‌گيرانه‌اي كه براي مبارزه با مواد مخدر وجود دارد، قضات مختار به عمل به تشخيص خود در تعيين مجازات فرد مجرم هستند كه به‌طور معمول بسيار شديدتر و خشن‌تر از احكامي است كه در قانون پيش‌بيني و مقرر شده است.
مرجع : ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما