تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۹:۲۲
۰
کد مطلب : ۷۹۷۹

طرح توسعه صحن شمالي حرم حضرت زينب(س) به مرحله بهره برداري رسيد

طرح توسعه صحن شمالي حرم حضرت زينب(س) به مرحله بهره برداري رسيد
 بودجه اين طرح هفت هزار ودويست متر مربعي بالغ بر پنج ميليون دلار اعلام شد که با همت «باسم الغدير» از شيعيان اهل بيت(ع) عربستان سعودي تامين شده است. 

در اين مراسم وزيران اوقاف و گردشگري سوريه، همچنين شماري از سفيران و نمايندگان کشورهاي اسلامي مقيم اين کشور از جمله جمهوري اسلامي ايران، لبنان، کويت، مالزي و اندونزي حضور داشتند. 

ساخت صحن شمالي حرم حضرت زينب(س) چهارسال طول کشيد که پنج هزار متر مربع آن براي صحن و رواق و مساحت باقيمانده هم براي ساير تاسيسات از جمله دفاتر اداري، سرويس بهداشتي، وضوخانه ها، خيابان و توقفگاه خودرو در نظر گرفته شد. 

ديوارهاي اين صحن که به مساحت دو هزار و هفتصد متر مربع است ، توسط يک گروه هفت نفره از کاشي کاران کشورمان تزيين و مقادير کاشي مورد نياز هم از شهر اصفهان با هدف وقف حرم حضرت زينب(س) ارسال شد. 

بر اساس برنامه توسعه حرم حضرت زينب(س) در پانزده سال آينده مصلاي بزرگ حرم مطهر در قسمت جنوبي و مرکز تجاري و اقامتگاه براي زوار در قسمت شرقي حرم احداث خواهد شد. 

بر اين اساس صحن کنوني حرم حضرت زنيب(س) ، پس از بهره برداري از صحن جنوبي به طور کامل سرپوشيده خواهد شد تا با مساحت 4100 متر مربع در فصلهاي زيارتي ومناسبتهاي مذهبي ظرفيت گنجايش زوار مرقد ملکوتي عقيله بني هاشم را داشته باشند. 

سالانه بالغ بر يک ميليون زائر از کشورهاي مختلف اسلامي به حرم حضرت زينب کبري(س) مشرف مي شوند که از جمله آنان حدود ششصد هزار زائر از هموطنان ايراني هستند. 

وزير گردشگري سوريه در سخناني در اين مراسم از اهتمام دولت اين کشور براي اجراي طرحهاي توسعه اماکن مذهبي به منظور ارائه خدمات و امکانات رفاهي به زوار بقاع متبرکه اهل بيت(ع) خبرداد.
 
«سعد الله آغا القلعه» بیان کرد که دولت سوريه درآمد ناشي از زيارت و اماکن ديني را از جمله ابزارهاي توسعه پايدار، رشد اقتصادي و تبادل فرهنگي تلقي کرده و لذا وزارت گردشگري در نظر دارد منطقه زينبيه را به يک منطقه زيارتي گردشگري که در برگيرنده همه امکانات رفاهي تبديل کند. 

وزير اوقاف سوريه نيز در سخناني رشد مکتب قرآن را مديون صبر حضرت زينب(س) دانست و از ایشان به عنوان ملکه ذهن ها نام برد.

«محمد عبدالستار السيد» مقاومت، پايداري، ايستادگي، وفاداري، اعتقاد به ارزشهاي ديني را از مهمترين صفات آن حضرت دانست و تصریح کرد که ما هرگز اين مکتب را فراموش نمي کنيم و براي استمرار آن همه تلاش خود را به کار مي گيريم. 

باني اين طرح نيز در سخناني حرم مطهر حضرت زينب(س) را از مهمترين عتبات مقدس جهان برشمرد که سالانه صدها هزار زائر به زيارت آن مي آيند. 

«باسم الغدیر» بیان کرد که با توجه به نياز شديد منطقه زينبيه به توسعه، برآن شديم اين طرح را اجرا کنيم که با موفقيت انجام شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما