تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۱۶
۰
کد مطلب : ۷۹۸۹

ارايه اولين بانك جامع قرآني در نمايشگاه بين‌المللي تهران

ارايه اولين بانك جامع قرآني در نمايشگاه بين‌المللي تهران
اين بانك اطلاعاتي به صورت يك نرم‌افزار اينترنتي متشكل از بزرگترين و جامع‌ترين كتابخانه ديجيتال قرآني، بزرگترين خبرگزاري قرآني كشور، بانك مقالات، نشريات و دانشگاه علوم قرآني است.

اصلاح الگوي مصرف قرآني و محروميت‌زدايي از مهمترين اهداف طراحي اين بانك اطلاعاتي است و از مزاياي اين طرح است كه عاملي براي در دسترس قرار گرفتن اطلاعات مختلف قرآني به دور افتاده‌ترين نقاط دنيا براي علاقه‌مندان است.

مدير مسوول موسسه نور با اشاره به اين كه طراحان اين بانك در تلاش براي ايجاد فضاي حضوري و مكاني مناسبي براي كابرانند، تصريح كرد: فضايي با ديتا‌سنترهاي مناسب و چند صد سيستم رايانه‌اي نياز است تا كاربران بتوانند از امكانات اين بانك قرآني استفاده كنند.

اين بانك اطلاعاتي كامل‌ترين بانكي ا‌ست كه شامل كتابخانه ديجيتال و دانشگاه مجازي مي‌شود. اين بانك با قابليت جست‌وجوي پيشرفته در تمام زمينه‌هاي قرآني است.

راشکی با بيان اين كه «بانك اطلاعات قرآني با همكاري كارشناسان فناوري اطلاعات و روحانيان زاهدان در بخش‌هاي ادبيات فني و ادبيات ديني تهيه شده است» اظهار کرد: با توجه به گستردگي فضاي اينترنتي و علاقه‌مندي جوانان به استفاده از اين دنيا، ديجيتالي كردن كتابخانه‌ها عامل مهمي براي كتابخوان شدن آنها است. تمامي جامعه بايد تبديل به جبهه هوشمندي شود تا بتواند شبهات و اشكالات مختلف را از پيرامون اسلام پاك كند.

وي با اشاره به اين كه اين طرح با هدف ايجاد رويكردي ديني در مساجد ايجاد شده است، خاطرنشان كرد:‌ متاسفانه اين طرح قابليت در استان سيستان و بلوچستان به دليل هزينه زياد انجام ندارد.

راشکی ادامه داد: فضاي اينترنتي ديني و اسلامي بايد از سوي ايران ايجاد شود زيرا اين فضا در عرصه‌هاي مختلف در دست بيگانگان افتاده و در آن شبهات و مشكلات زيادي را ايجاد كرده‌اند. بنابراين علم استفاده از تكنولوژي برتر بايد در مسير درست براي پيشرفت بسترسازي شود.

با اشاره به اين كه در اين طرح با جست‌وجوي يك موضوع، ميليون‌ها جلد كتاب نوشتاري، صوتي و تصويري در اختيار كاربران قرار مي‌گيرد، توضيح داد: متاسفانه اكنون هيچ سايت ديني، قرآني كامل در كشور وجود ندارد، در صورتي كه حجم اطلاعات قرآني بسيار زياد است.

هفدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم ۲۵ مرداد تا ۲۳ شهريور ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۳ (روزهاي تعطيل ۱۴ تا ۲۳) پذيراي علاقه‌مندان است.
مرجع : ایبنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما