تاریخ انتشار
شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۵۰
۰
کد مطلب : ۸۰۱۳

احتمال اعمال ممنوعيت اعزام به تمتع به دليل شيوع آنفلوانزاي خوکي

احتمال اعمال ممنوعيت اعزام به تمتع به دليل شيوع آنفلوانزاي خوکي
 رئيس سازمان حج و زيارت کشور با اشاره به اینکه آخرين تصميم براي اعمال محدوديت طي هفته آينده اعلام مي‌شود، بیان کرد که براساس پيش‌بيني‌ها حدود ۴۵درصد از افرادي که قرار است امسال به حج اعزام شوند بيشتر از ۶۵و يا کمتر از ۱۲سال دارند. 

مصطفي خاکسارقهرودي از جایگزینی افراد واجد شرایط در صورت قطعي شدن اعمال محدوديت به جای آنها خبر داد.

موضوع اعمال ممنوعيت براي اعزام به حج تمتع پس از شيوع بيماري آنفلوانزاي خوکي در عربستان و  به ويژه دو شهر مکه و مدينه مطرح شد.

وزير بهداشت و درمان آموزش پزشکي نیز اعلام کرد که کشور عربستان به دليل شيوع گسترده بيماري آنفلوانزاي خوکي (نوع آ) به افراد بالاي ۶۵سال در سال جاري ويزا براي حج تمتع نمي‌دهد و براي ساير گروه‌هاي سني نيز بزودي مقامات اين کشور تصميم‌گيري خواهند کرد .

دکتر کامران باقري لنکراني تصریح کرد که براي کنترل اين بيماري نيز ممنوعيت سفر به حج تمتع براي گروه‌هاي اعلام شده شامل سالمندان گروه‌هاي بالاي ۶۵سال، کودکان زير ۱۰سال و بيماران قلبي و تنفسي برقرار است و اگر کسي با اصرار و مسئوليت خود بخواهد به اين سفر برود امکان‌پذير نيست. 

وی با بیان اینکه با سرد شدن هوا احتمال شدت ويروي آنفلوانزاي خوکي بالاست به همين خاطر وزارت بهداشت آمادگي کامل براي کنترل و مقابله با شيوع گسترده آنرا با ذخيره دارو و اطلاع‌رساني و کنترل‌هاي مرزي و فرودگاهي بين‌المللي دارد؛ از لغو عمره رمضان به علت شيوع بيماري آنفلوآنزاي خوکي در عربستان توسط  ايران، تونس و تعدادي از کشورهاي اسلامي خبر داد.
مرجع : ايرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما