تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۱۶
۰
کد مطلب : ۸۰۵
مسوول کانون مداحان مازندران:

ساماندهي ذاکرين اهل بيت ضروري است

به گزارش خیمه، در همايش آموزشي و فرهنگي مداحان و ذاکرين اهل بيت عليهم السلام سوادکوه که صبح ديروز در سالن اجتماعات اداره تبليغات اسلامي سوادکوه برگزار شد، رييس کانون مداحان استان مازندران با اشاره به آسيب هاي فرهنگي در بخش مدح و منقبت اهل بيت عليهم السلام تصريح کرد : مداح بايد ممدوح خود را بشناسد و با شناخت و ايمان کامل ، متعهدانه در جهت تبليغ دين و ائمه اطهار عليهم السلام تلاش کند. 

رييس کانون مداحان استان مازندران با اشاره به آموزش و ارائه خدمات فرهنگي به مداحان و ذاکرين اهل بيت عليهم السلام خاطرنشان ساخت : ساماندهي و برنامه ريزي بخش مداحان و ذاکرين اهل بيت عليهم السلام يک امر کاملا ضروري است که سازمان تبليغات اسلامي با همکاري کانون مداحان در پي اجراي آن است.

مسوول کانون مداحان مازندران با اشاره به برخي رفتارهاي ناثواب و روش هاي مذموم در مدح و ثناي اهل بيت عليهم السلام تأکيد کرد: اگر عده اي صرفا براي کسب درآمد يا تظاهر و ريا به اين عرصه آمده اند سخت در اشتباه هستند و بدانند رفتار و عمل صالح، بهترين ره توشه هر مؤمن است که در نزد خداوند متعال محفوظ است .

وي افزود : متأسفانه برخي از مداحان براي جلب مخاطب از هر روش و شيوه اي ولو نادرست براي گرياندن يا شادي مردم استفاده مي کنند در حالي که بازگويي حقايق زندگي ائمه اطهار عليهم السلام خود گويا و حزين است .

در ادامه اين مراسم استاد سروعلي از مداحان برجسته اين استان نيز با اشاره به ضرورت ساماندهي و تعيين مرکزي براي ارائه مجوز کد ويژه براي مداحان شد .

وي با تقدير از برنامه ها و تلاش هاي فرهنگي اداره تبليغات اسلامي سوادکوه تصريح کرد : هر صنفي براي خودش مرکز بررسي و گزينش عضو دارد و بايد در بخش مداحي نيز به دليل اهميت موضوع تشکل قوي و پايداري براي اين امر باشد . 

بنابرگزارش روابط عمومي اداره کل تبليغات اسلامي مازندران شايان ذکر است: همايش مذکور با همت اداره تبليغات اسلامي سوادکوه به صورت کارگاه آموزشي برگزار شده که حدود 60 مداح از اين شهرستان در اين همايش حضور داشته اند.



نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما