تاریخ انتشار
سه شنبه ۳ شهريور ۱۳۸۸ ساعت ۱۵:۳۶
۰
کد مطلب : ۸۰۶۹

جشنواره سراسري عکس زيارت در قم برگزار مي شود

جشنواره سراسري عکس زيارت در قم برگزار مي شود
رضا رحيمي تنها بیان کرد که اين جشنواره که هنوز تاريخ دقيق آن مشخص نشده است به موضوعاتي همچون آسيب شناسي و آداب زيارت مي پردازد و نيز در بخشي ديگر نيز به عزاداريها در اماکن مذهبي پرداخته مي شود. 

عکاسان مي توانند از سراسر جهان اسلام و حتي ديگر اديان به اين موضوع بپردازند و نماد راه هاي برقراري ارتباط با معبود را در قالب عکس بيان کنند. 

وي با اشاره به برگزاري اولين دوره از جشنواره زيارت در دو سال گذشته، حضور بيش از 500 نفر را در جشنواره امسال پیش بینی کرد.

رئيس انجمن عکاسان قم با بیان اینکه 315 نفر آثار خود را به دبيرخانه اولين دوره اين جشنواره ارسال کردند، از آقایان مجتبي آقايي، ميرهاشمي، فرهاد سليماني و سيدمحمدحسين رحمتي به عنوان داوران و اساتيد دوره هاي آموزشي در دومين جشنواره عکس زيارت نام برد.

 آثار از دو جنبه محتوايي و تکنيکي توسط پنج داور ملي مورد بررسي و ارزيابي مي گيرد. 

رحيمي با اشاره به اینکه آثار ارسالي در دو نگارستان فرهنگ و اشراق استان قم به مدت 10 روز به نمايش گذاشته مي شود، برگزاري نشست هاي تخصصي و کارگاه هاي عکاسي را از ديگر برنامه هاي جنبي اين جشنواره عنوان کرد.

وی تصریح کرد که اين دوره و دوره هاي آينده جشنواره سراسري عکس زيارت به صورت کيفي تر در راستاي تخصصي سازي و ارتقا سطوح کيفي، تکنيکي و محتوايي آثار برگزار خواهد شد. 

رئيس انجمن عکاسان قم از رکود دبيرخانه جشنواره به دليل مشکلاتي در تامين آب و برق محل جديد انجمن عکاسان قم در حال حاضر خبر داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما