تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۲۶
۰
کد مطلب : ۸۲۶۶

تدابیر ویژه آتش‌نشانی تهران برای ایمنی اماکن مذهبی در شبهای قدر

تدابیر ویژه آتش‌نشانی تهران برای ایمنی اماکن مذهبی در شبهای قدر
معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران بیان کرد که در اجرای تدابیر ویژه‌ای که برای ایمنی هر چه بیشتر شهروندان در شبهای قدر ‌اندیشیده شده آتش‌نشانان تهران با استفاده از امکانات و تجهیزات پیشرفته‌ای که در اختیار دارند از امروز (سه شنبه هفدهم شهریور ماه) در ۲۰ نقطه شهر تهران که در شبهای قدر از جمعیت بیشتری برخوردار می‌شوند از جمله مهدیه تهران، مسجد ارک، مصلای تهران،مسجد بلال، امام زاده صالح و مسجد جامع بازار مستقر خواهند شد.

فتح‌الله تیموری تصریح کرد که آتش‌نشانان تهران از شروع ماه مبارک رمضان با حضور در اماکن مذهبی ضمن ارائه توصیه‌ها و راهکارهای ایمنی چنانچه موارد نا ایمن وجود داشته است در تعامل و همکاری با مسئولان اینگونه اماکن تلاش می‌کنند تا آن را برطرف و ایمنی نسبی را ایجاد کنند.

به گفته وی یکی از مکانهای بسیار مهمی که در این شبها شاهد انبوه جمعیت خواهد بود حرم مطهر عبدالعظیم حسنی(ع) است که در تعامل و همکاری سازمان آتش‌نشانی تهران با شهرداری منطقه ۲۰ و بر اساس دستورمدیر عامل سازمان آتش‌نشانی تمهیدات ویژه‌ای برای این مکان مقدس در نظر گرفته شده است و آتش‌نشانان تلاش می‌کنند تا روزه داران و زائران حرم مطهر حضرت عبدالعظیم با آرامش بیشتر و در ایمنی کامل در مراسم شب‌های قدر شرکت کنند. 

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت که برای تامین ایمنی کامل اماکن مذهبی و شهروندان در مراسم شبهای قدر آتش‌نشانان با کاورهای ویژه آتش‌نشانی و همراه داشتن خاموش کننده‌های دستی با پشتیبانی خودروهای ایمنی و نجات سازمان همچنین آتش‌نشانان موتور سوار همراه با خاموش کننده در خدمت شهروندان هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه استقرار آتش‌نشانان می‌تواند برحسب تعداد جمعیت و اعلام نیاز گسترش یابد، خاطرنشان کرد که مسئولان اماکن مذهبی و برگزار کنندگان مراسم شبهای قدر در صورت نیاز به استفاده از نظر مشورتی کارشناسان آتش‌نشانی و استفاده از خدمات سازمان می‌توانند با نزدیکترین ایستگاه آتش‌نشانی محل خدمت خود تماس بگیرند.

تیموری همچنین با تاکید بر ضرورت توجه هر چه بیشتر شهروندان به اصول ایمنی و رعایت این اصول در این شبها از آنان خواست تا هنگام حضور در اماکن مذهبی وسیله نقلیه خود را به گونه‌ای درست و در فضایی پارک کنند که در صورت نیاز به حضور نیروهای امدادی از جمله آتش‌نشانان اجازه حرکت از آنها سلب نشود.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران همچنین با اشاره به تجهیز مساجد و تکایا و حسینیه‌ها به خاموش کننده‌های دستی آتش‌نشانی و آموزش اصول ایمنی به مسئولان ذیربط در این گونه مکانها از آنان خواست تا با رعایت کامل اصول ایمنی تدابیر لازم را برای حضور نیروهای امدادی به ویژه آتش‌نشانان در نظر بگیرند تا آنها بتوانند در کوتاهترین زمان ممکن برای مقابله با هر حادثه احتمالی حضور یابند.

مدیران مناطق یک، سه و چهار عملیات سازمان آتش‌نشانی تهران نیز بطور جداگانه اعلام کردند که آتش‌نشانان ایستگاههای این مناطق با تجهیزات کامل برای تامین بیشتر و مقابله با هر گونه آتش‌سوزی یا حوادث احتمالی دیگر در اماکن مذهبی موجود در منطقه تحت پوشش هر یک از ایستگاه‌های آتش‌نشانی آمادگی کامل دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما