تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۵۱
۰
کد مطلب : ۸۳۲۵

امسال تعداد زایران فوت‌‌شده عمره کاهش یافت

امسال تعداد زایران فوت‌‌شده عمره کاهش یافت
امین رضا طباطبایی، معاون هماهنگی و نظارت تخصصی مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، با اعلام این خبر درباره بیماری‌های رایج زائران در عربستان سعودی گفت: رایج‌ترین بیماری‌ها در عربستان سعودی و عمده مراجعات زایرین به درمانگاه‌های هلال احمر در مدینه و مکه، بیماری‌های گرفتگی تنفسی‌، عضلانی و اسکلتی است که عمدتا به خاطر شرایط جوی و آب و هوایی مدینه و مکه به وجود می‌آید.

طباطبایی همچنین بیماری‌های شدید تنفسی و بیماری‌های قلبی و عروقی را از جمله بیماری‌های جدی رایج در حج اعلام کرد و گفت: این بیماری‌ها منجر به اعزام زائر به بیمارستان‌های عربستان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در حال حاضر هفده واحد درمانی در شهرهای مدینه و مکه در عربستان سعودی دارد، افزود: مرکز پزشکی حج و زیارت هشت درمانگاه در شهر مدینه منوره دارد که از این تعداد یک درمانگاه به صورت هشت ساعته، چهار درمانگاه به صورت شانزده ساعته و یک درمانگاه نیز به صورت شبانه روزی خدمات ارایه می کند.

طباطبایی ادامه داد: همچنین در شهر مکه، مرکز پزشکی یازده واحد درمانی دارد که شش واحد به صورت هشت ساعته، دو واحد به صورت شانزده ساعته و سه درمانگاه نیز به صورت شبانه روزی به زایرین خانه خدا خدمات ارایه می کنند.

این مسئول گفت: با توجه به رفت و آمد مداوم زائرین بین شهر های مدینه و مکه ، مرکزپزشکی حج و زیارت در جهت رفاه حال بیشتر زائران ایرانی ، درمانگاه و ایستگاه هایی نیز به صورت سیار ایجاد کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما