تاریخ انتشار
شنبه ۱۵ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۹:۰۷
۰
کد مطلب : ۸۴۶

دهمين همايش مداحان و دومين همايش شعراي آييني در قم به كارخود پايان داد

به گزارش خیمه، اين همايش به مدت دو روز و با هدف آشنايي شعرا و مداحان با محتواي صحيح اشعار، تبادل نظر بين صاحبان اشعار آييني و مرثيه در رساي اهل بيت (ع)، جلوگيري ازهرگونه ورود مطالب انحرافي وخرافي به مجالس عزاي عاشورا برپاشد.

اين همايش روز گذشته با حضور ‪ ۲۵۰‬نفر از مداحان اهل بيت (ع) و امروز جمعه با حضور ‪ ۵۰‬نفر از شاعران برجسته آييني ترتيب يافت.

دبير اين همايش در خصوص گردهمايي شعرا و مداحان كشور در قم  گفت: دستيابي به اشعار در شان اهل بيت(ع)، شناسايي شاعران آييني، ايجاد انگيزه توليد شعر معنوي و به دوراز هرگونه آفت انحراف از اهداف اين همايش بود.

"محمود تاري" افزود: در اين همايش شاعران به ارايه نمونه‌هايي از اشعار پرمحتوا در رساي اهل بيت(ع) و ارايه راهكارهاي جلوگيري از ارايه اشعار بي محتوا پرداختند.

وي ادامه داد: اولين همايش شاعران دو سال پيش در شيراز برگزار شد و توانست از بسياري مطالب انحرافي دراشعار شعراي آييني جلوگيري كند و امسال همايش قم نيز دراين خصوص موفق بوده است.

اين همايش در روز اول در فرهنگسراي جوان با حضور مداحان و در روز دوم در سالن اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم و به همت سازمان اوقاف وامور خيريه كشور، اداره كل اوقاف قم و هيات رزمندگان برپا شد.

نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما