تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۵۰
۰
کد مطلب : ۸۸۸۵

سیصد تعزیه‌خوان آموزش می‌بینند

سیصد تعزیه‌خوان آموزش می‌بینند
حجت‌الاسلام ابوالقاسم نادری مسئول ستاد تعزیه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران در گفت‌وگو با مهر درباره دوره‌های آموزش تعزیه‌خوانی گفت: این دوره‌ها با هدف ارتقای سطح علمی تعزیه‌خوانها و منسجم کردن مفاهیم مربوط به تعزیه از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.

وی افزود: آموزش و آشنایی با تکنیک‌های اجرا از نظر حرکت صورت و حس، آشنایی با ردیف‌های آوازی و تعزیه‌خوانی‌، طراحی لباس‌های مناسب و اصلاح روند ساز و نوازندگی از جمله مواردی هستند که در این دوره آموزشی مورد توجه خواهند بود‌.

حجت الاسلام نادری در رابطه با انتخاب افراد شرکت‌کننده در این کلاس‌ها گفت: این دوره‌ها عموما برای تعزیه‌خوان‌ها برگزار می‌شود اما طبقه‌بندی اینکه آنها به چه آموزشی نیازمند هستند برعهده ستاد تعزیه سازمان اوقاف و امورخیریه به عنوان برگزار کننده این کلاس‌ها است.

نخستین دوره آموزشی تعزیه خوانها ذیحجه برگزار می‌شود.

وی همچنین یادآور شد: ظرفیت این دوره‌ها سیصد نفر است و قرار است دوره اول آن در ماه ذیحجه، یک ماه پیش از محرم برگزار شود که دوره اول و دوم آن یک ماهه است و دوره سوم آن یکسال به طول می‌انجامد.

حجت الاسلام نادری گفت: شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها موفق به دریافت مدرک تعزیه‌خوانی می‌شوند و ضمن معرفی به مراکز مربوطه مورد حمایت و پشتیبانی قرار می‌گیرند.

مسئول ستاد تعزیه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران یادآور شد: این کلاس‌ها به سبک کلاس‌های معمول برگزار می‌شود که پس از سنجش توان استاد که خود متخصصان و کارشناسان توانمند هرکدام از رشته‌ها هستند آموزش خود را آغاز می‌کنند.

دوره‌های مقتل شناسی برگزار می‌شود
وی همچنین اضافه کرد: پس از بررسی این دوره‌ها تعزیه‌خوان‌ها دوره مقتل‌شناسی را برای شناخت تاریخ شهادت‌ها و دوره معرفتی و عرفانی و امامت شناسی را نیز می‌گذرانند که توسط اساتید حوزه و دانشگاه تدریس خواهدشد.

حجت‌الاسلام نادری پیش‌ترد در گفت‌وگو با خیمه مجموعه ار برنامه‌های پیش‌روی ستاد تعزیه سازمان اوقاف را برشمرده بود:

[ديگر هيچ تعزيه‌خواني مشکل مالي نخواهد داشت]
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما