تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۷:۴۱
۰
کد مطلب : ۹۰۰

صدور مجوز برای سه هزار هيات مذهبي در خوزستان

به گزارش خیمه، معاونت فرهنگی پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان از صدور مجوز برای سه هزار هیات مذهبی در این استان خبر داد و گفت: با تشكيل بانك اطلاعات مراحل كدگذاري هيات‌هاي مذهبي در استان خوزستان آغاز شده و تاكنون يكهزار و ‪ ۲۰۰‬هيات مذهبي كدبندي شده‌اند.

وي صدور مجوز فعاليت و كدبندي هيات‌هاي مذهبي را در راستاي ساماندهي، هماهنگي در برگزاري آيين‌هاي مذهبي و حفظ شئون فرهنگي در عزاداري‌ها عنوان كرد و گفت: با توجه به افزايش سالانه هيات‌هاي مذهبي در خوزستان صدور مجوز فعاليت براي آنها ضروري است.

معاونت فرهنگي،پژوهشي و آموزشي سازمان تبليغات اسلامي خوزستان برگزاري دوره‌هاي آموزشي، حمايت از هيات ها، توزيع نذورات و تشكيل شوراي هيات‌هاي مذهبي را از برنامه‌هاي اين سازمان در راستاي حمايت از هيات‌هاي مذهبي فعال ذكر كرد.

حجت‌الاسلام سروستاني گفت:تعداد هيات‌هاي مذهبي درخوزستان سالانه ‪ ۲۰‬درصد افزايش مي‌يابد كه نشان از عشق و ارادت مردم اين استان به اهل بيت(ع) و ولايت مدار بودن آنان است.

وي احيا و ترويج اهداف خاندان اهل بيت عصمت و طهارت(ع)درجامعه را وظيفه هيات‌هاي مذهبي دانست و افزود: در آيين عزاداري اباعبدالله‌الحسين(ع) بايد از اجراي برنامه‌هايي كه خلاف شوونات اسلامي است و به جامعه آسيب وارد مي‌كند دوري كرد.

وي در آستانه ماه محرم از هيات‌هاي مذهبي خواست تا در آيين‌هاي مذهبي با پرهيز از طرح مسايل غير واقع به معرفي و شناساندن معارف اهل بيت عصمت و طهارت(ع) بپردازند تا معارف اهل بيت به گوش مردم برسد.

در آستانه حلول ماه محرم و ايام عزاداري آقااباعبداالله الحسين(ع) بالغ بر يك هزار هيات مذهبي در شهرستان اهواز با نصب پرچم‌هاي سياه و برپايي تكايا خود را براي برگزاري آيين‌هاي عزاداري دهه اول محرم آماده مي‌كنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما