تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۵۳
۰
کد مطلب : ۹۲۳۴

بازداشت ۲۴ عضو گروه اخوان‌المسلمین در مصر

بازداشت ۲۴ عضو گروه اخوان‌المسلمین در مصر

یک مقام رسمی وزارت کشور مصر ضمن تائید این خبر اظهار داشت، پلیس استان البحیره مصر با حمله به اقامتگاه‌های پنج عضو ارشد اخوان‌المسلمین در دمنهور، یکی از شهرهای ساحلی رود نیل، اعضای این گروه را که در تدارک برپایی راهپیمایی ضد اسرائیلی بودند، بازداشت کرد.

قرار بود این راهپیمایی در اعتراض به ممنوعیت ورود فلسطینی‌ها به مسجدالاقصی برگزار شود.

نیروهای رژیم صهیونیستی با به اشغال درآوردن مسجدالاقصی به بهانه تامین امنیت یک جشن یهودیان، از ورود فلسطینیان به این سومین مکان مقدس مسلمانان ممانعت به عمل آوردند.

برپایه این گزارش، نیروهای امنیتی مصر همچنین ۱۶ عضو دیگر این گروه را پیش از اقدام به برگزاری راهپیمایی بزرگ علیه رژیم صهیونیستی، در ایالت الشرقیه دستگیر کردند.

پیش از این اخوان‌المسلمین از برپایی ۱۲۰ راهپیمایی جداگانه با عنوان «نمایش همبستگی با فلسطینیان و ابراز انزجار از رفتارهای وحشیانه نیروهای رژیم صهیونیستی در ممانعت از ورود فلسطینیان سرزمین‌های اشغالی به مسجدالاقصی» خبر داده بودند.

ممنوعیت فعالیت های اخوان‌المسلمین پس از آن اعلام شد که این گروه ۲۰ درصد از کرسی‌های مجلس مصر را در انتخابات سال ۲۰۰۵ میلادی از آن خود کرد.

در دوران تهاجم ۲۲ روزه نیروهای رژیم صهیونیستی در اوایل سال جاری میلادی به باریکه غزه نیز پلیس مصر صدها تن از اعضای اخوان‌المسلمین را که در حمایت از فلسطینیان ساکن غزه به خیابان‌ها آمده بودند، بازداشت کرد.

این درحالی است که گزارش‌ها از تظاهرات گسترده مردم دیگر کشورهای خاورمیانه در اعتراض به ممنوعیت ورود زائران فلسطینی به مسجدالاقصی حکایت دارد.

پیش از این نیز رهبر حماس، اسماعیل هنیه از کشورهای اسلامی خواسته بود تا دربرابر این اقدام رژیم اشغالگر قدس ساکت ننشینند.  

مرجع : پرس تی وی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما