تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۹:۲۹
۰
کد مطلب : ۹۲۴
امام جمعه نجف:

نهضت امام حسين (ع) نقطه عطفي براي بشريت است

نهضت امام حسين (ع) نقطه عطفي براي بشريت است
به گزارش خیمه، دوازدهمين همايش «هيأت‌هاي حسيني» روز گذشته با حضور علما و شخصيت‌هاي برجسته مذهبي و علمي و جمع كثيري از شيعيان و دوستداران اهل بيت (ع) در نجف اشرف برگزار شد. 

حجت‌الاسلام والمسلمين سيدصدرالدين قبانچي امام جمعه نجف اشرف طي سخناني در اين همايش، با تأكيد بر اهميت برگزاري باشكوه مراسم عزاي اباعبدالله(ع) گفت: نهضت امام حسين (ع) نقطه عطفي براي بشريت به حساب مي‌آيد، لذا هر علمي که در راه احياي اين نهضت صورت گيرد مقدس و شايسته تقدير است. 

امام جمعه نجف اشرف با بيان اين که مجالس عزاداري و سوگواري اباعبدالله الحسين (ع) اين ظرفيت را دارد که آلوده به خرافات و انحرافهاي متعددي شود، از همه شيعيان و دست اندرکاران و مسوولين مساجد و حسينيه هاي مذهبي خواست تا نسبت به اين مساله در مراسمهاي عاشورايي حساس باشند و اجازه ندهند اين مکتب مقدس آلوده شود. 

وي افزود: قيام سيدالشهدا (ع) حاوي درس‌هاي فراواني است كه خير و سعادت دنيا و آخرت را براي انسان به همراه دارد، لذا بايد کاري کرد که اين درسها بدون آلوده شدن به خرافات به دست بشر برسد. 

حجت‌الاسلام والمسلمين قبانچي، با ذكر ظلم‌هاي ديكتاتوري سابق تصريح كرد: رژيم سرنگون شده بعث، دشمني‌هاي فراواني را عليه حوزه هاي علميه و هيأت‌هاي حسيني انجام داد و هم اکنون وقت شکوفا شدن اين مراکز ديني در جامعه است. 

وي تأكيد كرد: بذري كه قيام عاشورا در دل‌هاي مؤمنان كاشت سبب سقوط ديكتاتوري‌هايي مانند صدام و رژيم ظالمش شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما