تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۲۷
۰
کد مطلب : ۹۲۸۷

آغاز به كار رسمي سايت اينترنتي زائرين

آغاز به كار رسمي سايت اينترنتي زائرين

  جامع‌ترين سايت اينترنتي زيارت توسط اداره كل فرهنگي سازمان صدا و سيما با حضور قاضي عسگر، معاون آموزش و پژوهش بعثه مقام معظم رهبري و امينيان، معاون حج و عمره سازمان حج و زيارت و جمعي از مديران و مسئولان سازمان صدا و سيما و سازمان حج و زيارت راه‌اندازي شد.

سایت زائرین به نشانی http://www.zaerin.ir پاسخگوی نیازهای اعتقادی زوار عتبات عالیات و اماکن زیارتی، اطلاعات مربوط به این اماکن، احکام و مناسک زیارتی است و در عین حال بخش‌های سرگرمی، کودکان، مقالات، فلسفه و... را نیز پوشش می‌دهد.

گروسي، مديركل امور فرهنگي سازمان صدا و سیما بیان کرد که با توجه به ظرفيت‌هاي موجود در فضاي مجازي اينترنت و استفاده جوانان از آن و در اقدامي شايسته همگام با تكنولوژي و فن‌آوري روز سايت اينترنتي زائرين راه اندازي شده است.

وی تصریح کرد که پس از تجربه موفق راه‌اندازي سايت لبيك توسط رسانه ملي و اقبال عمومي كاربران داخلي و خارجي و به دليل احساس نياز و وجود ظرفيت‌هاي لازم به ويژه علاقه و اشتياق جوانان به امر مهم زيارت اداره كل فرهنگي اقدام به راه‌اندازي سايت زائرين كرد.

در منوهاي اين سايت قرآن و عترت، دين و انديشه، بانك صوتي و تصويري، كتابخانه تخصصي، معارف اسلامي، بانك اشعار، مقاله، فلسفه، آداب و فضايل زيارت، نگارخانه، كلام نور، پرسش و پاسخ درباره غیبت و فلسفه غیبت و امكانات ديگري براي علاقه‌مندان و مشتاقان ائمه معصومين(ع) و امامزادگان فراهم است.

گروسي با بيان اينكه اين سايت اينترنتي قابليت پخش مستقيم از اماكن متبركه بعضي ائمه(ع) و امامزادگان را داراست، اين سايت را به عنوان پل ارتباطي براي آن دسته از عاشقاني كه زيارت ائمه معصومين(ع) براي آنها مقدور نيست، عنوان کرد كه با مراجعه به سايت زائرين به طور مستقيم مي‌توانند حرم مطهر امير المومنين امام علي(ع)، حضرت ابا عبدالله الحسين(ع)، حضرت علي بن موسي الرضا(ع)، حضرت ابالفضل العباس(ع) و حرم حضرت عبدالعظيم حسني(ع) و ... را زيارت كنند.

در سايت زائرين صفحه‌اي ويژه كودكان در نظر گرفته شده است كه درآن داستان‌هاي تصويري ائمه(ع)، بازي و سرگرمي، كليپ‌هاي تصويري، انيميشن و امكانات ديگر قابل دسترسي است. 

در بخش کتابخانه تخصصی pdf حدود ۱۰۰۰ كتاب تخصصي و ۱۵۰ كتاب كه به شبهات ديني پرداخته است وجود دارد و علاوه بر آن صفحه‌اي نيز ويژه تلفن همراه ايجاد شد براي آن دسته از كاربراني كه مي‌توانند نرم افزارهاي مذهبي، نرم افزارهاي كاربردي، كليپ‌هاي تصويري، تم‌هاي مذهبي و كتاب الكترونيكي معارفي را در اين بخش دانلود كنند. 

امکان زیارت از راه دور ( پخش مستقیم از کربلای معلا، نجف اشرف، مشهد مقدس، حرم عبدالعظیم حسنی) در این سایت وجود دارد. 

مدیر کل فرهنگی سازمان صدا و سیما گفت: در سایت زائرین بخش نرم افزار های رایانه ای کمیاب ، بخش بازی و سرگرمی با ۸۰ بازی و همچنین بخش نگارخانه شامل عکس های عکاسان بین‌المللی از اماکن زیارتی با مشخصات کامل قابل رویت است.

نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما