تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۳۶
۰
کد مطلب : ۹۵۰۷

متکی با پیام احمدی‌نژاد به یمن می‌رود

متکی با پیام احمدی‌نژاد به یمن می‌رود

وزیر امور خارجه کشورمان با پیام محمود احمدی نژاد به علی عبدالله صالح رئیس جمهوری یمن این هفته به صنعا سفر می‌کند تا آخرین تحولات در این کشور، با حضور نماینده جمهوری اسلامی ایران بررسی شود.
 
منوچهر متکی در حاشیه دیدار رئیس جمهور سنگال با احمدی‌نژاد با اشاره به فعالیت‌های جدید وزارت امور خارجه در عرصه بین‌الملل در دوره جدید افزود: «این هفته با پیامی از سوی احمدی‌نژاد به یمن سفر می‌کنم تا پیگیر مسائل اخیر این کشور باشم.» 

وزیر امور خارجه با تاکید بر ضرورت حل مشکل اخیر در یمن و نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به این موضوع تصریح کرد: «ثبات و آرامش در یمن برای ما بسیار مهم است و مقامات یمنی هم از این سفر استقبال کردند.» 

سفر وزیر امور خارجه کشورمان به یمن درحالی صورت می‌گیرد که درگیری‌ها در یمن همچنان ادامه دارد و دولت این کشور ایران را به حمایت از شیعیان الحوثی در یمن متهم می‌کند. 

در عین حال، هفته گذشته نیز بیمارستانی ایرانی در یمن بنا به دلایلی نامشخص، به دستور مقامات یمنی محاصره و تعطیل شد. برخی شنیده‌ها بدهی ۲۸ میلیون دلاری این بیمارستان را دلیل تعطیلی آن معرفی می‌کند؛ در حالی که عده‌ای این مساله را با ارتباط تأیید نشده ایران و شیعیان یمنی مرتبط می‌دانند.

نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما