تاریخ انتشار
شنبه ۲ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۳۶
۰
کد مطلب : ۹۶۲۶

همایش سالانه شورای روابط اسلامی - امریکایی برگزار می‌شود

همایش سالانه شورای روابط اسلامی - امریکایی برگزار می‌شود
همایش سالانه شورای روابط اسلامی-امریکایی امروز شنبه ۲۴ اکتبر (دوم آبان‌ ماه) در آرلینگتون ایالت ویرجینیا با حضور فعالان مسلمان، رهبران بین ادیان، دیپلمات‌های کشورهای اسلامی و سخنرانی یکی از نمایندگان سابق کنگره امریکا برگزار می‌شود.

 در همایش امشب پل فیندلی عضو سابق کنگره امریکا، مهدی باری روحانی مسلمان شاخه آزادی انجمن دانشجویان مسلمان و دکتر آقاسعید رئیس نیروی عملیاتی مسلمانان امریکایی درباره انتخابات و حقوق مدنی سخنرانی می‌کنند.

شورای روابط اسلامی-امریکایی اعلام کرد که کمیته سه جانبه کنگره متشکل از ائتلافی از اعضای کمیته سیاهپوستان کنگره، کمیته لاتین‌تبارهای کنگره و کمیته امریکایی‌های آسیا و اقیانوسیه اظهارات ضداسلامی نمایندگان کنگره را که اخیراً درباره مسلمانان ایراد شده طی بیانیه‌ای محکوم کردند.

این کمیته سه جانبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد: این ایده که ما مسلمانان کشور را به عنوان جاسوس درنظر بگیریم با اصل آزادی دینی منافات دارد. از این رو باید تمام امریکایی‌ها را ترغیب کنیم که در فرآیند سیاسی کشور سهم داشته باشند.

در ادامه این بیانیه آمده است: همه ما روند تبعیض را تجربه کرده‌ایم و می‌دانیم که چالش‌هایی در این میان وجود دارند اما باید بدانیم که مردم از تمام پیشینه‌ها، قومیت‌ها و مذاهب می‌توانند به عنوان نماینده در کنگره فعالیت کنند.

این بیانیه در واکنش به اظهارات تبعیض‌آمیز از سوی برخی از نمایندگان کنگره در رابطه با جاسوس بودن نمایندگان مسلمان کنگره ایراد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما