کد مطلب : ۹۷۳۴
در حاشيه همايش بين المللي دين ورسانه
دو كتاب در حوزه دين و رسانه رونمايي شد
«دين در عصر رسانه» نوشته «استوارت هوور» توسط انتشارات راتلج در سال ۲۰۰۶ منتشر شده، كه به دست گروه مترجمان «اسماعيل اسفندياری»، «علی عامری مهابادی» و «فتاح محمدی» ترجمه شده است.
همچنين اين كتاب همراه با درآمدی از «حميد مولانا» است.
استوارت هوور، يكي از شناختهشدهترين اساتيد و پژوهشگران در حوزه مطالعات دين و رسانه است كه داراي تاليفات متعددي در اينباره است؛ پيش از اين كتاب ديگر وي با نام بازانديشي درباره رسانه، دين و فرهنگ به همت انتشارات سروش منتشر شده بود با اين تفاوت كه آن كتاب بيشتر جنبه گردآوري داشته و كتاب دين در عصر رسانه يكي از مهمترين تاليفات وي به شمار ميآيد.
فصلهای این کتاب عبارتند از:
مقدمه
فصل اول - اين كتاب در رابطه با چيست؟
فصل دوم – از واسطه تا معنا: تحوّل تئوريها در اتباط با رسانه، دين و فرهنگ
فصل سوم – رسانه و دين در برزخ
فصل چهارم – صورتبندي زندگي و فرهنگ در عصر رسانه: روايتهاي مطلوب از خود
فصل پنجم - تلقي از دين و رسانه
فصل ششم – اهداف فرهنگي و هويت ديني در ميان مؤمنان مثبت و منفي
فصل هفتم – اهداف فرهنگي و هويت ديني در ميان مؤمنان مابعدالطبيعي، جزمانگاران و سكولاريستها
فصل هشتم – بازنمايي نتايج و پيامدها
فصل نهم- رسانه و فرهنگ ديني عمومي پس از يازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ و
چهارم فوريه ۲۰۰۴
فصل دهم - نتيجهگيري: چه چيزي توليد ميشود؟
همچنين كتاب «دانشنامه دين، ارتباطات و رسانه» ويراسته «دانيل استوت» كه توسط انتشارات راتلج در سال 2006 منتشر شده نيز رونمايي شد.
اين كتاب كه به كوشش «سيد حميدرضا قادری» و در بيش از 400 صفحه ترجمه شده است.