تاریخ انتشار
چهارشنبه ۶ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۰۱:۳۳
۰
کد مطلب : ۹۷۳۴
در حاشيه همايش بين المللي دين ورسانه

دو كتاب در حوزه دين و رسانه رونمايي شد

دو كتاب در حوزه دين و رسانه رونمايي شد
دفتر مركز پژوهش‌های اسلامي صدا و سيما در قم دو عنوان كتاب ديني را عرضه كرد.

«دين در عصر رسانه» نوشته «استوارت هوور»  توسط انتشارات راتلج در سال ۲۰۰۶ منتشر شده، كه به دست گروه مترجمان «اسماعيل اسفندياری»، «علی عامری مهابادی» و «فتاح محمدی» ترجمه شده است.

همچنين اين كتاب همراه با درآمدی از «حميد مولانا» است.

استوارت هوور، يكي از شناخته‌شده‌ترين اساتيد و پژوهشگران در حوزه مطالعات دين و رسانه است كه داراي تاليفات متعددي در اين‌باره است؛ پيش از اين كتاب ديگر وي با نام بازانديشي درباره رسانه، دين و فرهنگ به همت انتشارات سروش منتشر شده بود با اين تفاوت كه آن كتاب بيشتر جنبه گردآوري داشته و كتاب دين در عصر رسانه يكي از مهم‌ترين تاليفات وي به شمار مي‌آيد.
فصل‌های این کتاب عبارتند از:
مقدمه
فصل اول - اين كتاب در رابطه با چيست؟
فصل دوم – از واسطه تا معنا: تحوّل تئوري‌ها در اتباط با رسانه، دين و فرهنگ
فصل سوم – رسانه و دين در برزخ
فصل چهارم – صورت‌بندي زندگي و فرهنگ در عصر رسانه: روايت‌هاي مطلوب از خود
فصل پنجم - ‌تلقي از دين و رسانه
فصل ششم – اهداف فرهنگي و هويت ديني در ميان مؤمنان مثبت و منفي
فصل هفتم – اهداف فرهنگي و هويت ديني در ميان مؤمنان مابعدالطبيعي، جزم‌انگاران و سكولاريست‌ها
فصل هشتم – بازنمايي نتايج و پيامدها
فصل نهم- رسانه و فرهنگ ديني عمومي پس از يازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ و
چهارم فوريه ۲۰۰۴
فصل دهم - ‌نتيجه‌گيري: چه چيزي توليد مي‌شود؟

هم‌چنين كتاب «دانش‌نامه دين، ارتباطات و رسانه» ويراسته «دانيل استوت» كه توسط انتشارات راتلج در سال 2006 منتشر شده نيز رونمايي شد.

اين كتاب كه به كوشش «سيد حميدرضا قادری» و در بيش از 400 صفحه ترجمه شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما