تاریخ انتشار
پنجشنبه ۷ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۰۲:۳۱
۰
کد مطلب : ۹۷۸۷

فلسطینیان از دسترسی به آب سالم محرومند

فلسطینیان از دسترسی به آب سالم محرومند

به گزارش عفو بین‌الملل، بسیاری از فلسطینیان از دسترسی به آب سالم و بهداشتی محرومند.

این سازمان بین‌المللی روز سه‌شنبه اسرائیل را متهم کرد با اعمال سیاست‌های تبعیض‌آمیز مردم فلسطینی را از دسترسی به آب سالم و بهداشتی محروم کرده است. این در حالی است که ساکنان شهرک‌های یهودی در مناطق اشغالی کرانه باختری از امکانات نامحدودی برخوردارند.

بر پایه این گزارش، میزان آب مصرفی فلسطینیان ساکن مناطق اشغالی به طور متوسط 70 لیتر است در حالی که شهرک‌نشینان اسرائیلی ساکن این مناطق چهار برابر این میزان آب مصرف می‌کنند. همچنین برخی فلسطینیان ساکن این مناطق روزانه تنها به 20 لیتر آب سالم دسترسی دارند که از سطح فاجعه انسانی و لازم برای پیشگیری از همه‌گیری‌ها کمتر است.

ابن در حالی است که مصرف متوسط آب شهرک‌نشینان در همین مناطق به 300 لیتر می رسد.

به گفته دوناتلا روورآ از اعضای عفو بین‌الملل، دسترسی به آب سالم از ابتدایی‌ترین حقوق هر انسان است در حالی که دسترسی به مقادیری از آب بی‌کیفیت برای بسیاری از فلسطینی‌ها از امکانات لوکس محسوب می‌شود.

بر پایه گزارش 112 صفحه‌ای عفو بین‌الملل، فلسطینی‌ها اجازه حفر چاه برای تامین نیازهای اولیه خود را ندارند در حالی که شهر نشینان از استخرهای شنا و باغ‌های سبز لذت می‌برند. همچنین اسرائیل بسیاری از منابع و تانکرهای فلسطینیان را نابود کرده است.

عفو بین‌الملل همچنین اسرائیل را متهم کرده است که با ادامه محاصره غزه این منطقه را با بحران آب روبرو کرده است. 

به گزارش این سازمان، حمله سه هفته‌ای اسرائیل به غزه ذخیره آب، چاه‌ها، تلمبه خانه‌ها و سیستم فاضلاب غزه را به میزان زیادی تخریب کرده است و هم اکنون 90 تا 95 درصد منابع آب منطقه برای انسان نامناسب است.

مرجع : پرس تی وی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما