تاریخ انتشار
پنجشنبه ۷ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۰۲:۳۱
۰
کد مطلب : ۹۷۸۸

شهر رازح به تصرف کامل نیروهای حوثی درآمد

شهر رازح به تصرف کامل نیروهای حوثی درآمد

گروه الحوثی با انتشار بیانیه‌ای از «تصرف کامل» آخرین پایگاه‌ها و مواضع نظامی ارتش یمن در شهر رازح در شمال این کشور، خبر داد.

دفتر اطلاع‌رسانی عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش حوثی یمن روز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «در ساعت چهار بعدازظهر (به وقت محلی) روز دوشنبه به یاری خداوند متعال، آخرین دژ نظامی استراتژیک طاغوتیان در شهر رازح سقوط کرد تا زمینه سقوط کامل شهر رازح فراهم شود.» 

بر اساس این بیانیه، در پی سقوط این پایگاه‌های نظامی مقادیر فراوانی سلاح و مهمات به غنیمت مبارزان جنبش الحوثی درآمده است.

این در حالی است که روز شنبه ساکنان شهر رازح در شمال يمن، دو پایگاه نظامی شوابه و مشرقه در این شهر را به تصرف خود در آورده بودند.

پیشتر فرودگاه و پایگاه نظامی استراتژیک بسباس در شهر رازح نیز صبح روز چهارشنبه هفته گذشته به تصرف مبارزان جنبش الحوثی درآمده بود.

روز چهارشنبه فرودگاه شهر رازح، پایگاه نظامی استراتژیک، مرکز نظامی «نقطه»  و ساختمان نظامی موسوم به «قهوه بسباس»به تصرف مبارزان جنبش الحوثی یمن درآمده و تمامی تجهیزات و ادوات نظامی موجود در این پایگاه‌ها در اختیار نیروهای الحوثی قرار گرفته بود.

در همین حال، دادگاه امنیتی دولت یمن، محاکمه غیابی رهبر سیاسی جنگجویان الحوثی را که هم اکنون در آلمان به سر می‌برد، آغاز کرده است.

«یحیی الحوثی»، رهبر سیاسی نیروهای شیعه الحوثی و نماینده سابق پارلمان یمن، به حمایت و تحریک شورش مسلحانه ضد دولتی در استان «صعده» در شمال این کشور متهم شده است.

گفتنی است، دادگاه‌های یمن تاکنون 24 عضو جنبش الحوثی را به اتهام تلاش برای براندازی حکومت، قتل سربازان ارتش و آنچه «جنایات مسلحانه» می‌نامد، به اعدام و تعدادی را به حبس محکوم کرده است.
این در حالی است که به گفته منابع رسمی دولت یمن 90 عضو دیگر جنبش الحوثی هم اکنون در انتظار برگزاری دادگاه رسیدگی به اتهامات خود هستند.

گفتنی است، عملیات نظامی ارتش یمن موسوم به «عملیات زمین سوخته» برای سرکوب مبارزان الحوثی از 11 اوت 2009 میلادی در استان «صعده» و مناطق همجوار آن آغاز شده است.

عملیات ارتش یمن در شمال این کشور درحالی ادامه دارد که تاکنون صدها غیرنظامی در درگیری‌های این منطقه کشته و بنا به اعلام سازمان ملل متحد، 150 هزار غیرنظامی آواره شده‌اند.

این درحالی است که کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد اوضاع آوارگان یمن را بسیار بحرانی دانسته است.

مرجع : پرس تی وی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما