تاریخ انتشار
پنجشنبه ۷ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۰۲:۳۲
۰
کد مطلب : ۹۷۹۰

طرح تأسیس مقطع دکتری علوم قرآن با گرایش بررسی شبهات قرآنی تدوین شد

طرح تأسیس مقطع دکتری علوم قرآن با گرایش بررسی شبهات قرآنی تدوین شد

مدیر گروه قرآن‌پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از تدوین آیین‌نامه دوره آموزشی سطح 4 (دکتری) برای رشته تفسیر و علوم قرآن با گرایش نقد و بررسی شبهات قرآنی خبر داد. 

حجت‌الاسلام محمد علی اسدی نسب، گفت: دوره آموزشی سطح 4  بالاترین مقطع تحصیلی آموزش عالی حوزه علمیه است که به اعطای مدرک می‌انجامد.

وی هدف از ایجاد دوره دکترا در رشته فوق را تربیت افرادی دانست که با احاطه یافتن به آثار علمی در مطالعات انتقادی قرآن و آشنا شدن با روش‌های پیشرفته تحقیق و دستیابی به جدیدترین مبانی آموزش و پژوهش می‌توانند با نوآوری در زمینه‌های علمی و تحقیقی در رفع نیازهای اسلام و مسلمانان و گسترش مرزهای دانش در این رشته تخصصی، توان تحلیل و پاسخ‌گویی به هر نوع نقدی در زمینه مباحث مربوط به قرآن را داشته باشند.

وی در خصوص شرایط ورود و تحصیل در این رشته خاطر نشان کرد: شرایط ورود به دوره سطح 4 عبارتست از: دارا بودن سطح 3 تفسیر و علوم قرآن حوزه علمیه یا کارشناسی ارشد همین رشته، قبولی در امتحانات اختصاصی ورود به دوره سطح 4، اشتغال به تحصیل در دروس خارج حوزه علمیه قم، تلبس دائم به لباس روحانیت و موفقیت در امتحان یکی از زبانهای خارجی.

مدیر گروه قرآن‌پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در پایان اظهار داشت: افرادی که در امتحان زبان تخصصی امتیاز لازم را کسب نکنند در صورتی پذیرفته خواهند شد که تعهد دهند در طول دوره توان لازم را دارا گردند و در امتحان مربوط نمره لازم را احراز کنند.

نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما