تاریخ انتشار
جمعه ۸ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۰۹
۰
کد مطلب : ۹۷۹۲

جایگاه آینده جامعه مسلمان ایرلند بررسی می‌شود

جایگاه آینده جامعه مسلمان ایرلند بررسی می‌شود

وزیر امور خارجه ایرلند اعلام کرد قرار است تحقیق جدید و عمیقی درباره جامعه مسلمانان ایرلند و جایگاه آینده آنها در این کشور انجام شود. 

این پروژه تحقیقی از سوی دکتر الیور اسکاربروت از دپارتمان ادیان دانشگاه کالج کورک با همکاری سه محقق دیگر در دوره‌ای سه ساله انجام می شود.

دکتر اسکاربروت مطالب زیادی درباره اسلام نوشته و توضیح داده اسلام در ایرلند از سرعت رشد بالایی برخوردار است و اکنون سومین دین در این جامعه محسوب می‌شود.

دکتر اسکاربروت اظهار داشت: حمایت این پروژه تحقیقاتی از سوی شورای تحقیقاتی علوم انسانی و اجتماعی ایرلند و نخست‌وزیر این کشور و همچنین براساس تحقیقات دپارتمان ادیان دانشگاه کالج کورک صورت می‌گیرد.

وی هدف از این تحقیق را فراهم کردن اطلاعات دقیق درباره جامعه مسلمان در ایرلند، استقرار آنها، تحولات تاریخی ، سازمان‌ها و مساجد و همچنین جایگاه کنونی و آینده آنها در ایرلند توصیف کرد.

دکتر عادل خان و دکتر ویوین ابراهیم به عنوان مورخینی از دانشگاه لندن دکتر اسکاربروت را در این تحقیق همراهی می‌کنند.

دکتر یافا شانیک نیز به تحقیق درباره فعالیت‌های گروه‌های اسلامی زنان در ایرلند خواهد پرداخت. هیچ‌کدام از عرصه‌های تحقیقی مشخص شده تاکنون در این کشور تبیین نشده و این تحقیق برای نخستین‌بار است که صورت می‌گیرد.

دپارتمان ادیان دانشگاه کالج کورک در سال 2007  تأسیس شد و اکنون 200 دانشجو در این دپارتمان در مقطع کارشناسی تحصیل می‌کنند، همچنین قرار است برای دوره کارشناسی ارشد، در آینده نزدیک در این دپارتمان برنامه‌ریزی‌های آموزشی و تحقیقی صورت گیرد.

نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما