تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۳۲
۰
کد مطلب : ۹۸۳۱

اسکان زائران مشکوک به آنفلوانزا در «اتاق ایزوله» عربستان

اسکان زائران مشکوک به آنفلوانزا در «اتاق ایزوله» عربستان
دکتر محمدمهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت این اقدام را به منظور پیشگیری از افزایش موارد ابتلا و جداسازی زائران دارای علائم بیماری عنوان کرد.

بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت، تعداد مبتلایان به آنفلوانزای نوع A (آنفلونزای خوکی) در کشور تاکنون ۱۱۹۴ نفر بوده و ۱۶ مورد فوت ناشی از ابتلا به این بیماری در کشور ثبت شده است.

گویا همچنین از افزایش تعداد پزشکان اعزامی به عربستان سعودی خبر داد و گفت: «با تمهیداتی که اندیشیده شده، پیش‌بینی می‌شود موارد ابتلا به آنفلوانزای A در بین زائران حج تمتع به حداقل برسد.»

مسئولان وزارت بهداشت پیش‌بینی می کنند امسال ۳۰ درصد حجاج به بیماری آنفلوانزای نوع A که از حدود ۶ ماه پیش به تدریج در جهان فراگیر شده است، مبتلا می شوند.

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت از کاهش جمعیت اتاقهای زائران ایرانی خبر داد و بیان کرد که برای پیشگیری از شدت ابتلا به آنفلوانزای A در بین حجاج ایرانی، تصمیم گرفته شد که تعداد زائران در هر اتاق نسبت به سالهای گذشته کمتر شود.

امسال همچنین جمعی از کارشناسان وزارت بهداشت نیز در بین پزشکان حج تمتع به منظور نظارت بیشتر بر خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج حضور دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما