تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۲۶
۰
کد مطلب : ۹۹۰۹

فیلم زندگی پیامبر اسلام با بودجه ۱۵۰ میلیون دلاری تولید می‌شود

فیلم زندگی پیامبر اسلام با بودجه ۱۵۰ میلیون دلاری تولید می‌شود

تهیه‌کننده فیلم‌های سینمایی «ارباب حلقه‌ها» و «ماتریکس» تولید فیلم زندگی حضرت محمد (ص) را با بودجه ۱۵۰ میلیون دلاری از سال ۲۰۱۱ آغاز می‌کند. 

رویترز اعلام کرد خبر تولید فیلمی بر اساس زندگی حضرت محمد(ص) پیامبر اسلام در حاشیه نخستین جشنواره فیلم ترایبکا در دوحه مرکز قطر منتشر شد و قرار است بری آزبورن یکی از تهیه‌کنندگان سه‌گانه‌های بسیار موفق و پرفروش «ماتریکس» و «ارباب حلقه‌ها» روی صندلی تهیه‌کنندگی این پروژه بزرگ و پرخرج بنشیند.

فیلمبرداری فیلم زندگی حضرت محمد(ص) پیامبر اسلام از سال ۲۰۱۱ آغاز می‌شود و بر اساس آموزه‌های اسلام در آن هیچ تصویری از چهره پیامبر اسلام ارائه نخواهد شد. پیش‌تولید پروژه از مدت‌ها قبل آغاز شده است و تهیه‌کنندگان در حال مذاکره با استودیوهای فیلمسازی، آژانس‌های استعدادیابی و شرکت‌های پخش در ایالات متحده آمریکا و بریتانیا هستند.

مدیران شرکت قطری آلمور که در تولید فیلم زندگی پیامبر اسلام مشارکت خواهند داشت، روز ۳۱  اکتبر یک صندوق بین‌المللی با ۲۰۰ میلیون دلار بودجه برای تولید پروژه‌های سینمایی بزرگ راه‌اندازی کردند و قصد دارند در نخستین اقدام با همکاری و بازی بهترین استعدادهای بین‌المللی، فیلمی برای جذب یک میلیارد و ۵۰ میلیون مسلمان سراسر جهان تولید کنند.

مهمترین فیلمی که در تاریخ سینما بر اساس زندگی پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) تولید شده به سال ۱۹۷۶ بازمی‌گردد. در این فیلم به یادماندنی مصطفی عقاد کارگردان و آنتونی کوئین در نقش حمزه عموی پیامبر ظاهر شد. فیلم ۱۰ میلیون دلاری «محمد رسول الله» نامزدی اسکار بهترین موسیقی متن را برای موریس ژار به ارمغان آورد.

نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما