تاریخ انتشار
سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۲
۰
کد مطلب : ۲۸۳۸۱
مسئول شورای مرکزی قرارگاه عمار :

پیام اربعین، مبارزه بی وقفه با آمریکا و اسرائیل است

پیام اربعین، مبارزه بی وقفه با آمریکا و اسرائیل است
این روزها و البته درست تر اینکه بگویم، از دهه نخستِ محرم، همه جا به ویژه در هیئات و حسینیه ها، سخن از اربعین بود و عشاق از یکدیگر می پرسیدند «امسال، اربعین، کربلا می روی؟». و چه سوال قشنگ و دلنشینی که شاید نیاز به پاسخ نداشته باشد. اصلا این چه سوالی است؟! عاشق را در سر، شوری غیر از معشوق است که از او درباره شوقِ وصال می پرسی؟

دل های شیفته، با پای دل، و نه با دو پای ظاهری، دوان، دوان و در اوج شیفتگی و شوریدگی توام با معرفت، گام در مسیر دلدادگی می نهند و مدام شعار سر می دهند که؛ «ابد والله ما ننسا حسینا». و چه زیباست ترجمانِ این عبارت که:

اصلا حسين جنس غمش فرق مي‌كند اين راه عشق، پيچ و خمش فرق مي‌كند

اينجا گدا هميشه طلبكار مي‌شود اينجا كه آمدي، كرمش فرق مي‌كند

اما در این میان، یک سوال ذهن را غلغلک می دهد؛ «ارتباط میان اربعین حسینی با مبارزه علیه ستم و استکبار جهانی چیست؟ آیا اربعین می تواند ضمن نمایش صلح اسلامی و مخابره این پیام به جهانیان، زمینه ساز فروپاشی کاخ زر، روز و تزویر و سرانجام ظهور حجت الله الکبری، امام عصر (عج) باشد؟».

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب، مسئول شورای مرکزی قرارگاه عمار در گفت و گوی اختصاصی خبرگزاری شبستان در پاسخ به این پرسش ها گفت: حرکت اربعین، بازگشت به کربلا است؛ زیرا شنیدن پیام امام حسین علیه السلام؛ "هَل مِن ناصِر یَنصُرِنی" است. یعنی هرکس در هر زمان، مکان و موقعیتی که هست، برای یاری امام عصرش بشتابد. که لحظه ای تردید و غفلت، یک تاریخ پیشمانی به همراه دارد.



پیام حماسه اربعین، مبارزه بی وقفه با آمریکا و اسرائیل است

وی با بیان اینکه پیام سیدالشهدا علیه السلام در روز عاشورا در مقام "امام زمان" طرح شد و نه صرفا برای خودشان، افزود: امام زمان حاضر نیز ندای "هَل مِن ناصِر یَنصُرِنی" سر می دهد. این پیام، منحصر به زمان و دوره تاریخی خاصی مثل صحرای نینوا و روز عاشورا نیست بلکه «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا». بنابراین مردم در اربعین، عاشورایی فعالیت کنند. به عبارت صحیح تر، تا اسرائیل را از صفحه روزگار محو نکنیم و آمریکا را سرجایش ننشانیم، از مبارزه دست برنمی داریم.

استاد حوزه علمیه، حرکت شیعه را مبارزه با استکبار و عناصر و عمالش اعم از داعش، النصره و مهم تر از همه، رژیم صهیونیستی معرفی کرد و ادامه داد: نظام اسلامی هر گروه و جریانی را که در مسیر آمریکا و اسرائیل کار کند، مورد هجوم قرار می دهد؛ دلیل این مدعا، اربعین است. روزی اسرا را از کربلا بیرون بردند و امروز کسانی که می خواهند، آن ها را یاری کنند به کربلا برمی گردند.



زائران کربلا، مُحرِم هستند

وی با اشاره به اینکه حجاج در ایام حج نباید هیچ گونه درگیری و جدالی با یکدیگر داشته باشند که «لا رَفَثَ وَلا فُسوقَ وَلا جِدالَ فِي الحَجِّ» (بقره: ۱۹۷)، در سفر اربعین نیز، مُحرِم هستند؛ بنابراین "لا رَفَثَ وَلا فُسوقَ وَلا جِدالَ فِي الحَجِّ"، گفت: در سفر اربعین، همه نگاه ها باید متوجه حرم اباعبدالله علیه السلام باشد و لاغیر.

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب، بالاترین و گران قیمت ترین احرام ها را در سفر کربلا دانست زیرا حاجی، سرانجام، لباس احرام از تن خارج می کند اما کربلا، مسیر مبارزه و سرانجامش، شهادت است، خاطرنشان کرد: باید در سفر اربعین، چشم بر تمام حاشیه ها بست و نگاه به حرم امام حسین علیه السلام داشت.



خداوند، برگزارکننده ی اربعین است

وی برگزارکننده اربعین را خداوند خواند، چرا که مردم عراق، به خودی خود و بدون هیچ دستور و آیین نامه ای، زمینه ساز حماسه اربعین شدند. بنابراین وظیفه اصلی ما، خالص کردنِ نیست هاست.

مسئول شورای مرکزی قرارگاه عمار با بیان اینکه، انشالله ما نیز مانند مردم عراق، آثار اربعین را مشاهده کنیم تا با تمام نیرو و توان، درخدمت اربعین باشیم، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، شرافت و لطف مهمان داری عراقی ها باید حفظ شود. با این وجود هرکس هرکاری می تواند، برای برگزاری هرچه باشکوه تر این حماسه انجام دهد.

پایان پیام/
مرجع : شبستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما