تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۲
۰
کد مطلب : ۳۴۰۳۴

آیت الله نوری همدانی: فرهنگ ظلم ستیزی عاشورا به صورت کامل عملی نشده است

آیت الله نوری همدانی: فرهنگ ظلم ستیزی عاشورا به صورت کامل عملی نشده است
آیت الله العظمی نوری همدانی تاکید کرد: فرهنگ عاشورا به نحوی مردم را تربیت کرده که به دنبال نابودی ظلم هستند اما متأسفانه این مطلب به صورت کامل عملی نشده است؛ باید تمام مسلمانان این خواسته خود را که رفع ظلم است، به درستی مطرح کنند.
این مرجع تقلید در انتهای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به حضور پررنگ مردم در مراسمات محرم و صفر و پیاده روی اربعین، اظهار داشت: دشمنان فکر می کردند که به دلیل مشکلات اقتصادی، عزاداری های امسال رونق نداشته و مردم سست شده باشند اما دیدند که شرکت در این مراسمات بسیار پرشور بوده و همچون سال های گذشته حضوری پررنگ داشته اند.
او اوج حضور مردم در عزاداری ها را مراسم اربعین دانست و ابراز کرد: از ایران تنها ۱۰ میلیون نفر در مراسم اربعین شرکت کردند و ۲۰ میلیون نفر هم از اقصی نقاط جهان حضور پیدا کردند اما مساله مهم مدیریت صحیح این مراسم است و شرکت کنندگان در این پیاده روی به نحوی مدیریت شوند که نشان دهنده مبارزه مردم مسلمان با ظلم باشد.
آیت الله نوری همدانی با بیان این مطلب که خواسته مردم در این زیارت ها، مبارزه با ظلم و اشاعه فرهنگ عاشورایی است، خاطرنشان ساخت: فرهنگ عاشورا به نحوی مردم را تربیت کرده که به دنبال نابودی ظلم هستند اما متأسفانه این مطلب به صورت کامل عملی نشده است؛ باید تمام مسلمانان این خواسته خود را که رفع ظلم است، به درستی مطرح کنند که یقینا اثرگذار خواهد بود.
او با اشاره به ظلم هایی که در فلسطین، یمن، بحرین و … انجام می شود، تصریح کرد: امروز میلیون ها انسان در یمن گرسنه بوده و در حال مرگ هستند؛ اگر این ۲۰ میلیون نفر شرکت کننده در راهپیمایی اربعین از مجامع بزرگ ملی و بین المللی بخواهند که جلوی این ظلم ها در یمن، فلسطین و … را بگیرند، تأثیر خود را خواهد گذاشت.
این مرجع تقلید با تاکید بر اهمیت فرهنگ عاشورا بیان داشت: مردم باید از سازمان های بین المللی بخواهند تا فکری برای ملتهای مظلوم کنند تا به خواست خدا، مسلمانان قدس را در اختیار گرفته و صهیونیست ها را ریشه کن کنند.
 
مرجع : شفقنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما