تاریخ انتشار
شنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۵۲
۰
کد مطلب : ۱۰۰۵۷

درگیری‌ها میان شیعیان الحوثی و نیروهای سعودی در مرز یمن ادامه دارد

درگیری‌ها میان شیعیان الحوثی و نیروهای سعودی در مرز یمن ادامه دارد

در حالی که طی چند روز گذشته اوضاع در مرز یمن و عربستان میان شیعیان الحوثی و نیروهای سعودی رو به وخامت رفته است، عربستان سعودی اعلام کرد که مناطق شیعه‌نشین یمن را با جنگنده‌های خود بمباران کرده است. با این حال مبارزان الحوثی مدعی شده‌اند، شماري از سربازان سعودي را به اسارت در آوردند. 

به گزارش خبرگزاري رويترز از رياض ، اين خبر در حالي اعلام شد که عربستان سعودي گفته است به تهاجم خود عليه شيعيان الحوثي در شمال يمن براي پاکسازي منطقه از آنان ادامه خواهد داد. 

«محمد عبدالسلام» سخنگوي الحوثي طي تماس تلفني به تلويزيون الجزيره گفت: «ما مصاحبه‌هايي با اين اسيران سعودي براي رسانه‌ها انجام خواهيم داد ....  و رفتار محترمانه‌اي با آنان خواهد شد.» 

وي بر موضع گروه خود مبني بر عبور نيروهاي سعودي از مرز يمن تأکید کرد با این حال به تعداد اسيران سعودي تحت اختيار گروه الحوثي اشاره‌اي نکرد . 

پیش از این، شیعیان الحوثی، عربستان را به حمایت از دولت یمن، که طی پنج سال گذشته با مبارزان الحوثی در جنگ بوده است، متهم کرده بود. به طوری که ماه گذشته وبسایت شیعیان الحوثی، تصاویری مربوط به سلاح‌های نظامی عربستان که از ارتش یمن به جای مانده بود را منتشر کرد.

خاطر نشان می‌شود يک مقام سعودي روز پنجشنبه حملات هوايي جنگنده‌هاي عربستان عليه مواضع مخالفان شيعه در يمن را تأیید کرده بود. 

به نظر می‌رسد حمله به يک گشت مرزي عربستان، توسط نیروهای الحوثی، توجيه حملات گسترده دولت سعودي عليه شيعيان يمن باشد. 

گروه الحوثي ادعاي عربستان مبني بر حمله اعضاي اين گروه را تکذيب و اعلام کرده نيروهاي عربستان به حملات برون مرزي عليه مخالفان در داخل يمن دست زده‌اند. 

یاد آور می‌شویم، عربستان با يمن حدود 1800 کيلومتر مرز مشترک دارد که بخشی از آن، مناطق شیعه‌نشین یمن در مرز عربستان است.

نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما