تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۵۲
۰
کد مطلب : ۱۲۷۰۳

گزارشی از مراسم سالروز ولادت حضرت زينب(س) در دمشق

گزارشی از مراسم سالروز ولادت حضرت زينب(س) در دمشق
جهان: آيت الله حسينی نماينده مقام معظم رهبری در سوريه گفت: حضرت زينب‌(س) به حضرت امام حسين‌(ع) عشق ولايی داشت و با مولای خود، با تمام وجود همراهی کرد.

وی دوشنبه شب در مراسمی که به مناسبت ولادت حضرت زينب‌(س) و روز پرستار در صحن آن حضرت در دمشق برگزار شد، افزود: علاقه آن بزرگوار به حضرت سيدالشهدا‌(ع) فقط عاطفی نبود بلکه نگاه سياسی و اجتماعی نيز دخيل بود.

پنجم جمادی الاول سال ۱۴۳۱برابر با ۳۱فروردين ۸۹ سالروز ولادت حضرت زينب‌(س) بوده که روز پرستار نيز نام گرفته است.

حسينی تصريح کرد: حضرت زينب‌(س) براي انجام تکليف خود اصرار داشت و به همين دليل هنگام ازدواج شرط گذاشت که هيچگاه از امام حسين‌(ع) جدا نشود.

نماينده مقام معظم رهبری در سوريه با ذکر فضايل آن حضرت اظهار داشت: حضرت زينب‌(س) در پنج سالگی خطبه حضرت زهرا‌(س) را که از نظر کيفی و کمی خطبه سنگينی بود، حفظ کرد.

وی گفت: خطبه حضرت زهرای اطهر بسيار جامع و ادبی بود و نکات سياسی و اجتماعی فراوانی داشت که حفظ کردن آن برای يک کودک پنج ساله بسيار سنگين است.

حسينی، معاصر بودن آن بزرگوار با حضرت علی‌(ع) به مدت ۳۰سال را از ديگر ويژگی‌های حضرت زينب ذکر کرد که از ايشان بانوی مسلط به امور سياسی و اجتماعی، دارای علم و اخلاق، قلب پاک و مدبر ساخت.

نماينده مقام معظم رهبری درباره مرقدهای منتسب به حضرت زينب‌(س) گفت: براساس نقل قول‌ها سه مکان مدينه، مصر و شام، به عنوان محل دفن ايشان ذکر شد که مورخان، قاطعانه مرقد اصلی را محل کنونی در زينبيه دمشق اعلام کرده‌اند.

وی افزود: در هيچ تاريخ معتبری از مدينه نامی برده نشد و در مصر نيز از چهار زينب نام برده شد که هيچکدام از آنها زينب بنت علی و بنت فاطمه نيستند.

وی يادآور شد: يکی از مرقدها در مصر مربوط به زينب و از خاندان اهل بيت است که آن هم از نوه‌های حضرت امام حسن مجتبی‌(ع) محسوب می‌شود.

در اين مراسم که با حضور هزاران زایر ايرانی و به زبان فارسی برگزار شد، مداحان به اين مناسبت، مولودی‌خوانی کردند و به ۱۰پرستار درمانگاه‌های هلال احمر جمهوری اسلامی ايران در سوريه، هدايايی تقديم شد.

اين درمانگاه‌ها که از وجود پزشک نيز برخوردارند، کار درمانی زایران ايرانی حرم‌های حضرت زينب‌(س) و حضرت رقيه‌(س) را برعهده دارند.

مشابه اين مراسم در ساعتی بعد نيز به زبان عربی برای دوستداران عرب زبان آن حضرت در مصلای حرم برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما