تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۸
۰
کد مطلب : ۳۰۰۳۶
مرور اخبار چهارشنبه 95/02/01؛

پنج ضرورت برای مداحان/بررسی شعر عاشورایی/نمایندگان قلابی شیعه و سنی

پنج ضرورت برای مداحان/بررسی شعر عاشورایی/نمایندگان قلابی شیعه و سنی

پنج ضرورت برای مداحان

 
 
حاج ماشااله عابدی: ...امروزه جو مداحی طوری شده است که ما فقط شور مجالس را می‌بینیم. در بعضی از افکار و اذهان این باور غلط جا افتاده که عزاداری امام حسین (ع) یعنی اینکه شخصی بیاید، بلندگو را هم از پایه‌اش بیرون بکشد و با سبک‌های مختلف به مجلس شور بدهد. اما این نیست؛ مقام معظم رهبری هم در دیدار اخیرشان با مداحان فرمودند که باید خروجی داشته باشد و این بالا و پایین پریدن‌ها هدفمند باشند. خیلی از افراد هیئتی به هنگام شهادت اهل بیت (ع) تیپ مشکی می‌زنند اما همین افراد در بعضی از موارد کارهایی را انجام می‌دهند که دور از شأن اهل بیت (ع) و نوکرشان است. در بعضی از هیئت‌ها وقتی برای شهید دعا می‌کنی تذکر می‌دهند و می‌گویند که از مسیر روضه خارج نشوید.
منبع: بسیج مداحان


ارتقای سطح «مداحان» با آسیب‌شناسی ۳ دوره شعر عاشورایی

 

نقد و بررسی منابع عاشورایی، شناخت شعر عاشورایی، پیوند موسیقی و ستایشگری، نقد و تحلیل شعر عاشورایی و کارگاه انتقال تجارب، عناوین کلاس‌های این دوره است. محمدرضا سنگری، محمد اسفندیاری، مهدی امین‌فروغی و سیدعلی سادات رضوی و اسماعیل امینی از جمله اساتید این دوره‌ها هستند و قرار است مدرک معتبری به شرکت کنندگان اهدا شود.
منبع: فارس


نمایندگان‌ قلابی‌ شیعه و‌ سنی‌ چه کسانی هستند


رحیم پورازغدی: برخی هیئات مذهبی، مداح‌ها، طلبه‌ها و مردم را باید آگاه کنند. رهبران این گروه‌ها و تفکرات سازماندهی شده باید شناخته شده و افشا شوند. ظلمی که این تیپ فکری به تشیع می‌کند بیش از صدمه دیگر دشمنان شیعه است اینها اگر هدفشان هم منفی نباشد که هست، باز هم بهانه دارند. بنابراین مشکل ما با خود قمه زنی نیست کل این مباحث سمبلیک است آن معنای‌ اجتماعی‌اش مهم است. ظلم بزرگ تفکر شیعه انگلیسی به شیعیان و اهل بیت (ع) این است که به اهل بیت (ع) احترام نمی‌گذاشتند. این عدم احترام در صدر اسلام نیز وجود داشت. اولین حلقه اطراف باب و بها نیز همینگونه شکل گرفت یک عده طلبه معمم بودند که بعد بی دین و لامذهب شدند که از درون خود حوزه‌ها شکل گرفتند اینها دیگر دین و نماز و ازدواج و همه چیز را کنار گذاشتند.
منبع: فارس


اعزام بيش از ۲۵ هزار مداح و روحاني به عتبات


مشاور نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت با بيان اينكه در ايام عيد نوروز سال جاري ۱۵۷ هزار زائر از ايران به كربلا ، نجف و ساير اماكن متبـركه اعزام و ساماندهي شدند، اظهار داشت: همچنين در سال گذشته بيش از ۲۵ هزار نفر مداح و روحاني در قالب كاروان هاي زيارتي از طريق بعثـه مقام معظم رهبري راهي عتبات شدند.
منبع: خبرگزاری حج
  

نخستین هم اندیشی اعضای کانون مداحان و شعرای آئینی گیلان برگزار شد

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه آموزش صحیح مداحان در سطح شهرستان ها یکی ازمهم ترین برنامه های کانون مداحان در سال جاری است گفت:کانون های مداحان شهرستان ها باید کلاس های آموزشی مداحان را در شهرهای خود دنبال کرده تا افرادی که این کلاس ها را برگزارمی کنند شناسایی شوند.
منبع: مهر

پایان پیام/
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما