تاریخ انتشار
يکشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۴
۰
کد مطلب : ۳۰۰۴۵
مرور اخبار یکشنبه 94/02/05؛

مدعی تشکر از قمه زنی! / تکذیب مهدویت / تقدیس قبور موهوم

مدعی تشکر از قمه زنی! / تکذیب مهدویت / تقدیس قبور موهوم

* «عبدالعظیم مهتدی»؛ مدعی تشکر «مادر سادات» از قمه‌زنی!


«عبدالعظیم المهتدی البحرانی» یکی از مدافعان قمه‌زنی است که در کتاب «لماذا تطبیر» دروغ‌هایی آشکار را به آیت‌الله سیستانی نسبت می‌دهد که با واکنش شدید اعضای بیت آیت‌الله سیستانی مواجه می‌شود. پس از فتوای رهبر انقلاب مبنی بر حرام‌بودن قمه‌زنی، مهتدی در راستای تضعیف فتوای ایشان کتابی در حمایت از قمه‌زنی نوشت. وی در این کتاب نوشته که خواب‌نما شده و حضرت زهرا(س) در عالم رویا از او تشکر کرده است!
منبع: فارس


* ثبت‌نام مسابقات مداحی در یزد

رئیس کانون مداحان استان یزد: مسابقات مداحی ویژه سنین ۷ تا ۱۸ سال در سطح استان برگزار می‌شود. این مسابقات در سه دوره مقطع سنی ۷ تا ۱۰ سال، ۱۰ تا ۱۴ سال، ۱۴ تا ۱۸ سال برگزار خواهد شد. وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام این مسابقات از اول اردیبهشت‌ماه آغاز شده و تا آخر این ماه ادامه دارد گفت: در خردادماه کلاس توجیهی و آموزشی برای نحوه برگزاری مسابقات برگزار خواهد شد.
منبع: تابناک


* مجموعه شعر «خورشید از پشت خیزران» احمد عزیزی تجدید چاپ شد


این اثر مجموعه مراثی و روایت ادبی واقعه کربلا است. در بخش آغازین کتاب با عنوان «سورۀ یحیا» شکوه­‌های حسین بن علی از امتی ناسپاس با نثری زیبا به رشته تحریر در آمده است. این مجموعه با یک نثر ادبی و ۲۷ قطعه شعر مذهبی با عناوینی از جمله یادگار حیدر، لاله داغ، سلطان عشق، شعله در دامان، جان عشاق و ... منتشر شده است. همچنین قطعاتی با عنوان نوحه ۱، ۲ و ۳ در دستگاه‌های ماهور، سه گاه و شور، زیبایی و تازگی خاصی به این مجموعه شعری داده است.
منبع: فارس


* اهانت یا جهل نسبت به "اصل مستحکم مهدویت"؟

در حالی که اعتقاد به ظهور مصلح موعود، یک اصل مسلّم در ادیان آسمانی و نیز در بین شیعه و سنی است، روزنامه سعودی عکاظ با نقل فتوای یکی از سلفیون حنبلی، اعتقادات شیعیان و اهل سنت در خصوص مهدویت و مهدی منتظر (عج) را "خرافات" دانست! «عبدالله الرشید» نوشت: "پس از پیامبر به عنوان بهترین بنده، دیگر هیچ مهدی منتظری وجود ندارد، این موضوع را شیخ عبدالله بن زاید آل محمود مفتی سابق قطر و رئیس دادگاه‌های شرعی در رساله علمی خود مطرح کرده است."
منبع: ابنا


* انتقاد یکی از مراجع نجف از تقدیس قبور کاذب و موهوم


آیت الله محمد یعقوبی: ظهور برخی از قبور كاذب و موهوم در سالیان اخیر در عراق و تقدیس آنها، با اصل دین و شریعت اسلامی منافات دارد. اینكه ادعا شود یك نفر خوابی دیده كه كودكی در این مكان مدفون است و سپس ادعا شود كه این كودك، دختر امام حسن مجتبی (ع) است از حیث دین و شریعت هیچ سند و اعتباری ندارد. مزار منتسب به "شریفه" دختر امام حسن مجتبی (ع)، در استان بابل و مزار دیگری منتسب به یكی از فرزندان امام موسی كاظم (ع) در عراق نیز در همین راستا خیل زیادی از زائران را در داخل این كشور به سمت خود جلب كرده است. آیت الله یعقوبی در ادامه سخنان خود گفت: این مزارها كه به تازگی ظهور كرده اند و ادعای كرامات برای آنها می شود، ظرف این ۱۴۰۰ سال كجا بوده اند و چرا الان یكباره ظاهر شده اند؟
منبع: ابنا

انتهای پیام/
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما