تاریخ انتشار
دوشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۱
۰
کد مطلب : ۳۰۰۴۹
مرور اخبار دوشنبه 95/02/06؛

واقعه کربلا در 2800 بیت / جشنواره کتاب سال رضوی/جشنواره شعر ضریح

واقعه کربلا در 2800 بیت / جشنواره کتاب سال رضوی/جشنواره شعر ضریح

* شرح واقعه کربلا در ۲۸۰۰ بیت


امید مجد، شاعر و مترجم منظوم قرآن درباره کتاب تازه منتشر شده خود گفت: کتاب «منظومه عاشورا» به تازگی از سوی انتشارات مجد به چاپ رسیده است و ۲۸۰۰ بیت را شامل می‌شود. این اثر شرح تاریخی همه وقایع کربلا یعنی از حماسه کربلا تا مرگ معاویه را در برمی‌گیرد، همچنین اسارت اهل بیت(ع) و باز گرداندن آنها از شام به مدینه پایان‌بخش این کتاب است و می‌توان آن را مقتل منظوم به شمار آورد.
منبع: ایکنا


* ارسال مقاله به دوازدهمين همايش دكترين مهدويت تمديد شد

رییس پژوهشکده مهدویت: پيشگويي هاي آخرالزمان از ديدگاه اديان ابراهيمي موضوع دوازدهمين همايش بين المللي دكترين مهدويت است و با توجه به استقبال پژوهشگران داخلي و خارجي، اين فراخوان تا بيستم ارديبهشت تمديد شده است. علاقه مندان مي توانند مقالات پژوهشي خود را در محورهايي همچون پيشگويي هاي آخرالزمان در اسلام و در اديان يهوديت و مسيحيت و در زمينه تطبيق پيشگويي ها ارسال كنند. موضوع هاي مربوط به پيشگويي هاي آخرالزمان در اسلام شامل «تعريف، ويژگي و اهميت پيشگويي هاي آخرالزمان»، «حكمت بيان پيشگويي ها»، «اصطلاح شناسي پيشگويي هاي آخرالزمان (فِتَن، ملاحم، اشراط الساعه)»، «جايگاه نشانه هاي ظهور در هندسه دين»، «زبان نشانه هاي ظهور (نمادين يا واقعي)» «ويژگي ها و نسبت ميان علائم و شرايط ظهور» و «مباني اعتبارسنجي روايات علائم ظهور» است.
منبع: ایرنا


* فراخوان نهمين جشنواره بين‌المللي كتاب سال رضوي منتشر شد


محمدهادي زاهدي گفت:‌ نهمين جشنواره بين‌المللي انتخاب كتاب سال رضوي در راستاي اشاعه و ترويج فرهنگ منوّر رضوي، مشاركت و حضور دانشمندان، انديشمندان، نويسندگان و صاحبان آثار حوزه فرهنگ رضوي در جهان منتشر شد. گنجينه بي‌نظير افزون بر دو هزار اثر از طريق جشنواره بين‌المللي كتاب سال رضوي شناسايي، گردآوري و به جامعه علمي معرفي شده است. جشنواره انتخاب كتاب سال رضوي با حضور در عرصه جهاني توانسته است، محققان، پژوهشگران، سازمان ها و مراكز علمي، فرهنگي و پژوهشي فراواني را در جهان اسلام با محوريت جشنواره همسو و از اين طريق فرهنگ و معارف رضوي را در جهان توسعه و گسترش دهد.
منبع: ایرنا


* برگزاري مصاحبه علمي بهسازي مداحان درمازندران

مصاحبه علمي بهسازي مداحان به مدت دو روز(صبح وعصر) با حضور مداحان و مصاحبه كنندگان دردفترنمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در استان مازندران برگزار شد. در اين مصاحبه علمي بهسازي مداحان، تعداد ۶۴ نفر از مداحان شركت داشتند كه در اين مصاحبه علمي، چهار نفرمصاحبه كننده، در موضوعات قرائت قرآن و ادعيه ، اماكن وتاريخ عتبات،عقائد، نحوه مداحي ومسائل روز ... به ارزشيابي مداحان عتبات عاليات پرداختند.
منبع: خبرگزاری حج


* برپايي جشنواره شعر كوتاه ضريح با موضوع «حضرت اباالفضل العباس»


شبكه جهاني الكفيل (پايگاه اطلاع رساني حرم مطهر حضرت اباالفضل العباس «عليه‌السلام» ) همزمان با رونمايي از ضريح جديد جشنواره شعركوتاه ضريح با موضوع «حضرت اباالفضل العباس عليه السلام» را برگزارمي كند. قالب آثار شامل: * تك بيت * دوبيتي * رباعي * شعر كوتاه آزاد * سه گاني بوده و مهلت ارسال آثار تا ۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ است.
منبع: خبرگزاری حج

انتهای پیام/
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما