تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۹
۰
کد مطلب : ۳۰۰۵۸
مرور اخبار شنبه 95/02/11؛

نتیجه آزمون مداحان/کتاب«خادم ارباب کیست؟»/دواثر درباره پیامبر اسلام(ص)

نتیجه آزمون مداحان/کتاب«خادم ارباب کیست؟»/دواثر درباره پیامبر اسلام(ص)

*اعلام نتایج آزمون مداحان

مدیر جذب و ساماندهی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری گفت: نتایج آزمون مداحان امروز شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه قطعاً اعلام خواهد شد و پس ‌از آن افراد پذیرفته‌شده در این آزمون برای مصاحبه حضوری دعوت و پس ‌از آن نیز ارزیابی لوح فشرده مداحی آن‌ها صورت خواهد گرفت. بعد از این بر عملکرد مداحان و روحانیان اعزامی به عتبات عالیات نظارت دقیقی صورت می‌گیرد، افراد پذیرفته‌شده در این آزمون به مدیریت آموزش بعثه مقام معظم رهبری معرفی می‌شوند آموزش‌های غیرحضوری را پشت سر گذاشته و پس از تأیید و معرفی مرکز آموزش وارد چرخه اعزام به عتبات خواهند شد.
منبع: اعتدال


*کتاب «خادم ارباب کیست؟» برای چهارمین مرتبه تجدید چاپ شد

 

چاپ چهارم کتاب «خادم ارباب کیست؟» و چاپ دوم کتاب «توجیه‌المسائل کربلا» آثاری از حجت‌الاسلام علوی توسط انتشارات بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) و به اهتمام مؤسسۀ علمی- فرهنگی سدید منتشر شد. این کتاب، ابتدا معنا و مفهوم توجیه را بررسی می‌کند. در ادامه به انواع و اقسام توجیه می‌پردازد. سپس مهم‌ترین مطلب این کتاب، یعنی توجیهات کسانی که امام حسین(ع) را یاری نکردند، با جزئیات بررسی می‌شود. کتاب حاضر توجیهات را در سه دستۀ «توجیهات کسانی که با امام همراه نشدند»، « توجیهات کسانی که امام را ترک کردند» و « توجیهات کسانی که مقابل امام ایستادند» بررسی می‌کند. چاپ دوم این کتاب در ۱۶۴ صفحه و به قیمت ۸۰۰۰ تومان در بهار ۹۵ منتشر شده است.
منبع: فارس


*رسالت حوزه های علمیه سرپا نگاه داشتن مردم است

آیت الله جوادی آملی: خداوند دین را به عنوان خیمه قرار داد اما فرمود که شما این عمود را نگه دارید، اگر نماز ستون دین است، انسان عمود را نمی خواند بلکه آن نگه می‌دارد، بنابراین ما باید نماز را نگه داریم. همین بیان در سخنان نورانی امام علی (ع) در عهدنامه مالک وجود دارد که فرمود: «عمود و ستون سیاسـت، مردم هستند». ستون سیاست بودن مردم به معنای مردم را درک کردن، با مردم بودن، نیاز مردم را شناختن مردم را با فرهنگ غنی اسلام آشنا کردن است و اگر مردم در صحنه نباشند، رهبر حتی علی بن ابیطالب(ع) باشد، شکست قطعی است. حوزه‌های علمیه این رسالت را دارند که مردم را سر پا نگه دارند و تنها چیزی که مردم را سرپا نگه می‌دارد مطرح کردن قرآن و سوال را از قرآن مطرح کردن و جواب را از قرآن گرفتن است. حیف است که نظام جمهوری اسلامی ایران آسیب ببیند. داشتن رهبر فرزانه و حفظ رهبر خوب یک طرف قضیه است؛ دشمنان جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم را تجربه کردند و دیدند که اثر بخش نبود، جنگ‌های نیابتی را تجربه کردند و اثر نتیجه بخشی از آن ندیدند، زیرا یک عامل، حضور مردم است.
منبع: شفقنا


*بوستان کتاب دو اثر جدید درباره حضرت محمد (ص) منتشر کرد


 موسسه بوستان کتاب، به مناسبت مبعث خاتم پیامبران، به تازگی دو اثر جدید چاپ و منتشر کرده که «بشارت‌های پیامبران گذشته از ظهور پیامبر اسلام» درباره بعثت پیامبر (ص) و «شیوه مبارزه پیامبر (ص) با فرهنگ جاهلی» درباره نحوه برخورد و مبارزه آن حضرت با فرهنگ جاهلیت است. کتاب «بشارت‌های پیامبران گذشته از ظهور پیامبر اسلام» به قلم محمدعلی شهریاری‌فرد تالیف شده و کتاب «شیوه‌های مبارزه پیامبر (ص) با فرهنگ جاهلی» اثر مشترک سیده صفیه میرحسینی و دکتر ابراهیم فلاح است.
منبع: ایبنا

انتهای پیام/
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما