تاریخ انتشار
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۱۷
۰
کد مطلب : ۳۰۰۸۶
مرور اخبار 95/02/18؛

کرسی آزاد اندیشی «عاشورا پژوهی» / جشن ها را باشکوه برگزار کنیم

کرسی آزاد اندیشی «عاشورا پژوهی» / جشن ها را باشکوه برگزار کنیم

برگزاری سلسله نشست‌های کرسی آزاد اندیشی با موضوع «عاشورا پژوهی»

حجت الاسلام وافی با اعلام برگزاری سلسله نشست های کرسی آزاد اندیشی با موضوع «عاشورا پژوهی» ویژه طلاب، گفت: در این سلسله نشست ها که با اعطای گواهینامه پایان دوره همراه است، به موضوعاتی از جمله رفع ابهامات موجود در زمینه واقعه عاشورا و آسیب شناسی برخی رفتارها و مناسک آیینی در مجالس مذهبی پرداخته می شود.
منبع: رسا


دستور وزیر ارشاد برای ساخت فیلم امام رضا(ع)

مدیرعامل بنیاد امام رضا(ع) از نظر مساعد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ساخت فیلم فاخر با محوریت کرامات رضوی خبرداد و افزود: دکتر علی جنتی دستور به سفارش فیلم نامه برای ساخت فیلم فاخر با محوریت کرامات رضوی داده است. رییس هیات مدیره بنیاد بین المللی امام رضا(ع) نیز در ادامه سخنان جعفری قول مساعد داد تا منبع مالی ساخت این فیلم تامین شود. معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر بین المللی بودن محتوای فیلم نامه تصریح کرد و ادامه داد: باید از تیم متخصص در حوزه سیره اهل بیت(ع) به عنوان مشاور استفاده شود.
منبع: تسنیم


شخصيت و امامت اميرالمؤمنين در اشعار اهل سنت

 

كتاب شخصيت و امامت اميرالمؤمنين عليه‌السلام در اشعار اهل سنت قرن اول هجري از سوي پژوهشكده حج و زيارت و در چهار بخش مفاهيم و كليات، از تولد تا رحلت پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله، از رحلت پيامبر اكرم تا دوران خلافت و دوران خلافت و حكومت تا شهادت تدوين شده است. در ديباچه اين اثر كه به بررسي و تحليل اشعار بعضي افراد سرشناس قرن اول اسلام درباره امام علي عليه‌السلام مي‌پردازد، آمده است: شخصيت با عظمت اميرالمؤمنين علي بن ابي‌طالب عليه‌السلام چونان آفتاب عالمتابي است كه تاريخ بشريت را روشن كرده و همه را به بيان فضائلش واداشته است حتي كساني را كه تمايل به آشكار شدن فضائل نداشته‌اند. اما متأسفانه شخصيتي كه دوست و دشمن بر علم و دانش، فضل و كمال، و ايمان و شجاعتش اعتراف داشتند و تقدم او را بر ديگران انكارناپذير مي‌دانستند، نسبت به مرجعيت سياسي او تمكين نكردند و جهان بشريت را از فيض او محروم ساختند. تأسف‌بارتر اين‌كه با وجود روايات، اشعار و نقل‌هاي تاريخي فراواني كه در فضائل او و خاندانش، در منابع اوليه اسلام، وجود دارد، دست‌هاي آلوده‌اي در كار است كه اين فضائل را از بعضي آثار و منابع اهل تسنن حذف كنند.
منبع: خبرگزاری حج


جشن ها را مانند عزاداری ها باشکوه برگزار کنیم

 
رئیس ستاد مرکزی اعیاد شعبانیه: گفته می شود که اسلام، دین عزاداری است، اما ما باید جشن هایمان را هم همانند عزاداری ها باشکوه برگزار کنیم تا این شبهه برطرف شود. ستاد ما در همه مناطق ۲۲ گانه شهرداری حضور دارد و به مردم کالاهایی یارانه ای می دهد. این اقلام عبارتند از پرچم در ابعاد مختلف، ریسه های پارچه ای (به جای ریسه های برقی سال های گذشته) که نوعی حمایت از تولیدات داخل است، لامپ ریسه، ریسه سوزنی، کتاب، شربت، ریسه هفت رنگ مقاوم و ماندگار و ریسه توپی.
منبع: مهر


آیا "سلفیت و وهابیت" به اندیشه مهدویت اعتقاد ندارد؟ /نقدی بر نوشته روزنامه عکاظ عربستان

فردی به نام عبدالله الرشید در روزنامه عکاظ عربستان سعودی مطلبی با عنوان "فتوی سلفية حنبلية «المهدي المنتظر» خرافة" نوشت. وی در این مقاله که با عنوان "اهانت یا جهل نسبت به اصل مستحکم مهدویت؟ " منتشر شد، اندیشه مهدویت و ظهور منجی آخرالزمان را از قول علمای سلفی انکار کرد. در پاسخ به این مقاله حجت الاسلام و المسلمین جواد جعفری عضو هيأت علمی پژوهشکده مهدويت، مقاله ای با عنوان "المهدي المنتظر «حق» عند العلماء السلفيين" به نگارش درآورد. وی در این مقاله کوتاه، با رد دیدگاه نویسنده و با استناد به کتاب های علمای سلفی ثابت کرد که سلفی ها نیز علیرغم اشکالات متعدد در عقیده و عمل، مانند قاطبه مسلمانان به ظهور «مهدی آل محمد» اعتقاد راسخ دارند.
منبع: ابنا


نخستین مجلد دانشنامه امام رضا(ع) منتشر می‌شود

دبیر چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع): با همکاری جامعة المصطفی العالمیه و با همراهی دو گروه علمی و نظارتی در آینده نزدیک جلد اول دانشنامه امام رضا(ع) به زیور طبع آراسته خواهد گشت. همچنین از مجموعه ۸ جلدی سبک زندگی رضوی با موضوعات: محیط زیست، خانواده، بهداشت و تغذیه، روابط فردی و اجتماعی و ... رونمایی شد.
منبع: فارس


چهارمین «سوگواره عاشورایی» برگزیدگان خود را شناخت


چهارمین سوگواره عکس هیأت، در سه بخش اصلی، جنبی و ویژه برگزار شد که در بخش اصلی با موضوع جلسه هیأت، شامل بهشت: فضای داخلی جلسه، ملکوت: فضای بیرونی جلسه، شام غریبان: عکس پایانی و یادبود مراسم هیأت و در بخش جنبی، دو موضوع آیین‌های سوگواری و عکس‌های قدیمی و کهن مورد داوری قرار گرفت، بخش ویژه هم شامل موضوع پیاده‌روی اربعین از نجف تا کربلا بود که شرکت‌کنندگان در این سه بخش به رقابت پرداختند.
منبع: فارس

انتهای پیام/
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما