تاریخ انتشار
دوشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۳
۰
کد مطلب : ۳۰۱۳۴
مرور اخبار دوشنبه 95/03/03؛

شیرخوارگان‌حسینی/ بازیگرنقش حضرت‌عباس(ع)/ مهدویت بروایت اهل‌سنت

شیرخوارگان‌حسینی/ بازیگرنقش حضرت‌عباس(ع)/ مهدویت بروایت اهل‌سنت

افتتاح کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی


همزمان با ایام نیمه شعبان ، ۷۰ کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی حضرت علی اصغر (ع) در کشورافتتاح شد. داوود منافی پور دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در این باره در جمع خبرنگاران گفت: کارگاه دوخت لباس در ایران و چهار کشور، کار دوخت و بسته بندی لباس های شیرخوارگان حسینی را انجام می دهند. ۳۰۰۰ بانو داوطلب به مدت ۶ ماه کار دوخت و بسته بندی این لباس ها را انجام می دهند. منافی پور با اشاره به اینکه امسال ۳۵۰۰ مراسم در سراسر دنیا در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می شود، گفت: پیش بینی ما اینست که پنج میلیون عزادار حسینی در همایش شیرخوارگان حسینی در این روضه خوانی شرکت می کنند. دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) با بیان اینکه امسال یک میلیون لباس برای کودکان شش ماهه شیرخواره حسینی آماده می شود، افزود: امسال چهاردهمین سال برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در ایران و سایر کشور هاست.
منبع: عقیق


راز دشمنی وهابیت با امام عصر(عج)

گروهک های تکفیری سخنی از مهدویت نمی گویند و خود را امتداد خلافت بنی عباس و بنی امیه می دانند و درصدد احیای این خلافت اند و تا جایی که رصد شده حرفی از مهدویت و امام زمان (عج) نزده اند اما جنایات آنها با ایجاد رعب و وحشت به چهره اسلام خدشه وارد می کند، شاید خیلی از آنها متوجه این قضیه نباشند اما حامیان و هدایتگرانشان می دانند چرا چنین هزینه ای می کنند و کسانی اند که عالمانه و عامدانه چنین می کنند و هدف و غرض آنها معکوس جلوه دادن انقلاب اسلامی ایرنا است چراکه این انقلاب در دنیا مثل توپ صدا کرد و بر قلوب مردم اثر گذاشت و همین مردم را جذب اسلام کرد. اصلا امام راحل از اسلام ناب سخن گفتند و این اسلام ناب یعنی در قلوب حکومت می کند نه صرفا بر اجسام، برای همین هم وهابیت و حامیانش کوشیدند بدلی برای آن ایجاد کنند تا اسلام با عنوان بن لادن و ابوبکر البغدادی شناخته شود و دیگر جهان پذیرای آن نشود! این در حالی است که اگر انسان عقل داشته باشد دست به تکفیر نمی زند، این فقدان عقل است که باعث می شود تکفیری ها بدون توجه به بازتاب اعمالشان در منطقه و عرصه بین الملل دست به چنین جنایاتی بزنند.
منبع: قدس آنلاین


بازیگر نقش عباس (ع): حـاضـرم از فـیلم حـذف شوم


اینکه حل مشکل اکران «رستاخیز» آقای احمدرضا درویش منوط شده است به حذف شخصیت حضرت ابوالفضل ‌علیه‌السلام، شاید خبری خوشحال‌کننده برای علاقه‌مندان تماشای فیلم باشد، اما آقای بهادر زمانی، بازیگر این شخصیت در گفت‌وگو با صبح نو از تبعات حذف این شخصیت می‌گوید. وی با اشاره به اینکه یک بازه ‌زمانی چهارساله یعنی از سال ۸۸ تا ۹۲ را به دلیل مشخص شدن وضعیت اکران «رستاخیز» به توصیه احمدرضا درویش در هیچ فیلمی بازی نکرده درباره حذف یا نورانی شدن شخصیت ابوالفضل علیه‌السلام در این فیلم، بیان داشت: یادم می‌آید که درویش برای اکرانی که به توقیف انجامید هم اصلاحات فراوانی را اعمال کرده بود؛ هم شخصیت قاسم علیه‌السلام را حذف کرد و هم شخصیت علی‌اکبر علیه‌السلام حذف شد. فقط مانده بود شخصیت حضرت عباس علیه‌السلام. به نظرم اگر این شخصیت هم از فیلم حذف شود یا حتی چهره‌اش نورانی شود، در درک داستان برای مخاطب کمی مشکل‌ساز خواهد شد، به‌ویژه که فرازهای مهمی از درام بر پایه این شخصیت پیش می‌رود.
منبع: فردا


درسنامه معارف مهدوی ویژه دانشگاهیان منتشر شد

مدیر آموزش‌های فرهنگی ـ سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگا‌ه‌ها گفت: از آنجا که طرح مباحث مرتبط با مهدویت یکی از بایسته‌های اصلی و مهم جامعه دینی و انقلابی ماست و با توجه به اشارات فراوانی که در روایات و ادعیه مکتب تشیع و همچنین معارف برادران اهل سنت به شناخت صحیح از امام زمان علیه‌السلام شده است، مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان کوشیده است با طرح مباحث مهدوی به شناخت هر چه بیشتر دانشجویان، استادان و آحاد مردم کمک کند. وی به عناوین و سرفصل‌های درس «معارف مهدوی» اشاره كرد و گفت: این درس در پانزده جلسه آموزشی تدوین شده كه ضرورت طرح مباحث مهدویت و كلیات امامت، امام مهدی(عج) در یك نگاه، دوران اختفا و پنهان زیستن حضرت، امام مهدی(عج) در آیینه قرآن و روایات، امام(عج) در نگاه اهل سنت، غیبت امام زمان(عج)، انتظار، شرایط و علائم ظهور، ظهور و اهداف حكومت جهانی، برنامه‌های حكومت جهانی، دستاوردها، قلمرو و مدت حكومت مهدوی، رجعت و آسیب‌شناسی مباحث مهدویت به ترتیب عناوین جلسات یكم تا پانزدهم این درسنامه را شامل می‌شود.
منبع: ایکنا


مهدویت فراشیعی با استناد به روایات اهل سنت

 

محمد توفیق علاوی، نویسنده و پژوهشگر عراقی و وزیر ارتباطات سابق این کشور که به مناسبت‌های مختلف در رسانه‌های عربی قلم زده و مطالبی را به رشته تحریر در می‌آورد، دیروز، اول خردادماه، به مناسبت نیمه شعبان در مطلبی با عنوان «ایمان به مهدی منتظر(عج) تنها شیعی نیست؛ بلکه اعتقادی سنی نیز بوده و یک شاخصه و امتیاز اسلامی است» در سایت خبری شفق‌ نیوز عراق فراشیعی بودن مفهوم مهدویت و انتظار را با استناد به روایت‌های علمای برجسته اهل تسنن تبیین کرد. در این مقاله آمده است: «مسأله مهدویت و انتظار همواره مسأله‌ای شیعی و فرقه‌ای دانسته شده؛ این در حالی است که بیشتر مسلمانان نمی‌دانند که روایات وارده از پیامبر(ص) در کتاب‌های علمای اهل تسنن درباره مهدی موعود منتظر، حتی بسیار بیشتر از این قبیل روایت‌ها در کتب شیعی است؛ بدون توجه به این که راویانش به این مفهوم معتقد باشند یا نباشند».
منبع: ایکنا

انتهای پیام/
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما