تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۵۱
۰
کد مطلب : ۶۶۸۴

آنفلوآنزای خوکی پشت مرز عراق ماند

آنفلوآنزای خوکی پشت مرز عراق ماند
یک خانواده عراقی - آمریکایی که با پرواز هواپیمایی کی.ال.ام وارد استانبول شده بودند و قصد سفر به عراق را داشتند، به دلیل ابتلا به بیماری آنفلوآنزای خوکی در ترکیه قرنطینه شدند.

خبرگزاری رویترز خبر داده است که ۱۶۳ مسافر دیگر این هواپیما از بیم ابتلا به این بیماری همه‌گیر تحت نظر قرار دارند.

بیماری آنفلوآنزای خوکی از مکزیک آغاز شده است و به دلیل رفت و آمد و مرز زمینی میان مکزیک و آمریکا، بسیاری از پروازهای از آمریکا به این سوی دنیا با با نظارت نهادهای بهداشتی کشورها روبرو می‌شوند.

سازمان بهداشت جهانی ۸هزار و ۴۵۱ مورد ابتلای تائید شده به آنفلوآنزا را تائید کرده است؛ بیماری‌ای که ترکیبی از آنفلوآنزای انسان، پرندگان و چهارپایان است.

به گزارش سازمان بهداشت جهانی در منطقه خاورمیانه به هنوز هیچ موردی از ابتلای به این بیماری تائید نشده است، ولی اتحادیه عرب به زودی نشستی در سطح وزرای بهداشت برگزار می‌کند تا به بررسی ابعاد این همه‌گیری بپردازد و برای پیشگیری و مقابله احتمالی با آن آماده شود.

این بیماری از انسان به انسان منتقل می‌شود و به دلیل ماهیت ترکیبی ویروس آن احتمال ساخت واکسن در کوتاه مدت ناممکن است و به همین دلیل بهترین راه برای مقابله با آن پیشگیری است.

به سبب شمار زیاد زائران اماکن زیارتی در کشورهای عراق و عربستان نگرانی‌ درباره ورود و گسترش این همه‌گیری گسترش یافته است، تاجاییکه علمای مذهبی مصر پیش‌بینی کرده‌اند ممکن است برگزاری هرساله مراسم حج در پاییز امسال نیز ممکن است مانند هر سال نباشد و دچار تعلیق یا تعویق شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما