تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۱۵
۰
کد مطلب : ۹۸۹۰

اتحادیه اسلامی ائمه جماعات و خطیبان در اسپانیا تشکیل شد

اتحادیه اسلامی ائمه جماعات و خطیبان در اسپانیا تشکیل شد
مسلمانان اسپانیایی گروه مستقل و خودمختار «اتحادیه اسلامی ائمه جماعات و خطیبان» را برای تربیت ائمه جماعات در این کشور اروپایی تشکیل دادند.

شیخ علا سعید رئیس «اتحادیه اسلامی ائمه جماعات و خطیبان» اظهار داشت: این اتحادیه اسلامی در اسپانیا ثمره تلاش‌های فعالانه و فوق العاده ائمه مسلمان در سال‌های گذشته است. وظیفه این گروه جدید آموزش ائمه جماعات و خطیبان سراسر کشور است.

براساس اظهارات سعید، جامعه درحال رشد مسلمانان در اسپانیا نیازمند راه‌اندازی یک گروه اسلامی رسمی برای متحد کردن تلاش‌های ائمه جماعات و خطیبان سراسر کشور است.

این گروه پوششی سه کمیته تخصصی فتوا، تحقیق و آموزش خواهد داشت و تلاش می‌کند این عرصه‌ها را در اسپانیا ارتقاء بخشد. این اتحادیه ماه می گذشته از سوی وزارت کشور اسپانیا مورد تصویب قرار گرفت.

تعدادی از مقامات عالیرتبه اسپانیا و حدود ۷۰ امام جماعت و خطیب از سراسر اسپانیا در مراسم افتتاح این اتحادیه شرکت کردند که از آن میان می‌توان به مدیر کل اداره مهاجرت والنسیا، رئیس شورای اروپایی فتوا و تحقیق، رئیس مجمع اروپایی ائمه جماعات و راهبران معنوی اشاره کرد.

این سازمان پوششی اسلامی با هدف ترویج نقش ائمه جماعات در جامعه فعالیت می‌کند. اتحادیه اسلامی ائمه جماعات و خطیبان قصد دارد به متحد کردن تلاش‌های ائمه جماعات پرداخته و آنها تحت حمایت یک سازمان مرجع قرار دهد. این سازمان همچنین می‌کوشد منافع ائمه جماعات را حفظ و از حقوق قانونی آنها دفاع کند.

رئیس این اتحادیه تازه تأسیس تصدیق کرد بسیاری از ائمه جماعات در مساجد اسپانیا برای انجام شغل خود به بهترین شکل آماده نشده‌اند. حدود ۷۰۰ مسجد در اسپانیا وجود دارد که بیشتر آنها تحت نظارت ائمه جماعات داوطلبی قرار دارد که علوم دینی مطالعه نکرده‌اند و به خوبی برای این شغل آماده نشده‌اند.

همچنین در این اتحادیه تازه تأسیس به تربیت مبلغان زن نیز توجه خواهد شد چرا که براساس اظهارات رئیس اتحادیه نقش زنان در دعوی اسلامی غیرقابل انکار است از این رو باید از زنان حفاظت کرد تا آنها در دام جهل و فریب گرفتار نشوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما